3 najväčšie omyly (nielen) slovenských marketérov
A to naozaj nielen slovenských, ale aj svetových. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu Panelu marketingových profesionálov Go4insight a TheMarketers.biz. Viete, že najväčším mýtom, ktorému podliehajú naši marketéri (až 86,0%), je viera v diferenciáciu či odlíšenie značky? Nie, že by nebola potrebná v komunikácii, to áno, ale rozhodne hlavnou prioritou marketéra je riešiť to, aby jeho značka „VYTŔČALA“ spomedzi ostatných, čo zabezpečí široká ZNÁMOSŤ značky a jedinečné VLASTNOSTI produktu.
Druhým mýtom, ktorý môže byť vnímaný ako diskutabilný, je viera, že cenové akcie uľahčujú prienik na trh, nie vernosť zákazníka. Väčšina marketérov (až 84,1%) mu verí. Rozhodujúce sú ale námietky: Čo, ak náklady značky na zľavy sa budú (musieť) časom zvyšovať? A čo, ak značka začne strácať verných zákazníkov, ktorých nahradia cenovo senzitívni. A čo hodnota značky, ktorá zľavami devalvuje? O tom netreba ani diskutovať. Ak chcete produkty „rozdávať“, prejdite z marketingu ku charite, lebo jedinou úlohou marketéra je tvorba zisku.
Tretí mýtus, ktorému tiež verí väčšina našich marketérov (až 72,0%), je viera, že vernosť značky je odrazom jej sily, nie jej veľkosti. Pritom prieskumy už niekoľko dekád ukazujú, že čím je značka väčšia a známejšia, tým má viac (nie väčší podiel) verných zákazníkov. Niekedy treba percentná v hlave vymeniť za počty zákazníkov a dostanete iný pohľad na váš segment trhu.
O mýtoch budú na konferencii Marketing RULEZZ Special: Brand Edition v utorok 16.5.2023 hovoriť aj dvaja keynote spíkri Magda Nenycz-Thiel, industry growth professorka z Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science a náš rodák Štefan Sarvaš, growth acceleration CMI z Mars, Inc, lebo z výsledkov prieskumu je vidieť, že mýty na Slovensku by sme mali už len z profesionálnych dôvodov eliminovať na minimum. Keďže sedenie pri VIP stoloch je už vypredané, zarezervujte si cenovo dostupný individuálny, alebo výhodný firemný livestream.
Poznámka: Aktuálny prieskum bol realizovaný na Slovenskom Paneli marketingových profesionálov (skrátene Panel marketérov). Je to otvorená platforma, do ktorej sa marketéri na strane zadávateľov reklamy môžu ešte stále prihlasovať, za čo dostanú kompletné výsledky z každej zo 4 vĺn ročne vopred ešte pred ich zverejnením. Z aktuálnej vlny získajú panelisti v deň konferencie 16.5.2023. Panel marketérov je spoločný projekt platformy TheMarketers.biz (MARKETERS s.r.o.) a prieskumnej agentúry Go4insight, ktorá pripravila aktuálne výsledky.
Graf: @Rulezz.sk.