3 zombie marketingové mýty alebo prečo im Peter Šebo prestal veriť?

Lebo sa stretol s Byronom Sharpom na jeho workshope v Singapure a ...precitol. Nuž, aj to sa stáva - každá bublina jedného dňa praskne. Ruku na srdce, kto by sem tam neveril mýtom, ktoré ovplyvňujú našu prácu?

„Byron Sharp ich nazýva "Zombie mýty", pretože sa neustále vracajú bez ohľadu na množstvo výskumov, ktoré ich vyvrátili. A navyše "pojedajú mozgy" marketérov,“ skomentoval svoje precitnutie Peter Šebo. A tu sú tie 3 najnebezpečnejšie, ktorým by ste nemali podľahnúť a pokiaľ netušite, ktoré to sú, tak sú to tieto:

Mýtus č. 1: Efektívna frekvencia? Zákazníka potrebujete zasiahnuť aspoň 3-krát

Mýtus č. 2: Personalizácia prináša výrazne lepšie výsledky

Mýtus č. 3: Pravidlo 60:40 ako magická formula rozdelenia rozpočtu

Nuž, kto by im neveril? Frekvencia je mantra, 60:40 je mantra a vždy bolo povznášajúce veriť personalizácii v marketingu – akože ideme s dobou... No Peter nám trošku všetkým rozbil svet. Na strane druhej – vďaka za tento reality check, asi sú v živote človeka situácie, keď sa oplatí veriť vedeckým poznatkom a výskumom. Precitnutie je potom menej bolestivejšie, lebo je dosť pravdepodobné, že potlačí naše egá a klientom prinesie efektívnejšie výsledky. Takže ak vám niekto pri brainstormingu povie „poďme to personalizovať“, skúste mu radšej podať cesnak:)