Adapt or Die: Kampaň, ktorá vás s radosťou prinúti kúpiť si klasickú literatúru
Je obal v marketingu dôležitý? V dnešnej dobe pretlaku vizuálnych vnemov častokrát záleží viac na tom, ako veci vyzerajú než aké naozaj sú. Pre ľudí nič nového, no pre marketérov častokrát zlatá baňa – stačí na hocijaký produkt urobiť atraktívny obal, premyslenú reklamu a strategicky zahltiť sociálne siete. Asi aj z tohto dôvodu napísal Oliviero Toscani, ktorého preslávili najmä kontroverzné kampane pre značku Benetton, svoju známu knihu „Reklama je navoňaná zdochlina.“ A práve preto nás potešila táto kampaň brazílskeho knižného vydavateľstva E-galaxia, ktoré na to išlo z druhej strany. Na začiatku bola otázka – ako motivovať ľudí, aby miesto „mydlových“ sladkých a povrchných románov začali čítať klasickú literatúru? Odpoveď vznikla po grafickej analýze tituliek napredávanejších kníh, na základe ktorej vydavateľstvo spravilo odvážne rozhodnutie. A výsledok? Klasika Portrét Doriana Graya od Oscara Wilda sa stal bestselerom! Pozrite sa na portáli Ad Age v case videu, ako vyzerajú v novom podaní knihy ako napríklad Portrét Doriana Graya či legendárny Moby Dick od Hermana Melvilleho:) A ponaučenie? Obal je dôležitý, ale keď je dobrý aj obsah, nie je čo riešiť.
This campaign gives classic books a makeover with steamy romance-style covers https://t.co/9FHn5OyTvo pic.twitter.com/ieqakcMeVp
— Ad Age (@adage) June 8, 2019