AI marketing: 5 oblastí, v ktorých AI marketing už zmenila

Ak vás zaujíma využitie umelej inteligencie v marketingu, potom sa začítajte do mailu, ktorý nám prišiel od Marka de Grasse, prezidenta platformy DigitalMarketer:

Ak ešte nevyužívate silu AI aspoň v niektorých oblastiach svojho marketingu, je pravdepodobné, že čoskoro budete (pokiaľ nechcete zostať pod prachom v minulosti...).

Vznik umelej inteligencie (AI) spôsobuje revolúciu v spôsobe, akým značky fungujú a v spôsobe, akým spotrebitelia s nimi komunikujú, pričom marketéri na celom svete sú buď znepokojení, alebo nadšení.

Ale ako presne AI zmenila marketing?

#1: Rýchlosť vytvárania marketingových kampaní

AI v marketingu-1

Od nápadu kampane až po písanie textov na weby, príspevkov na sociálne siete a e-mailov jedným z najväčších vplyvov AI na marketing je schopnosť urýchliť mnohé z úloh spojených s marketingovými kampaňami, čím sa uvoľňuje čas a rozpočet pre obchodníkov, aby sa mohli sústrediť na väčšie a viac kreatívnych projektov.

Marketéri teraz môžu spolupracovať s nástrojmi AI (ako je Jasper, ktorý denne používame v DigitalMarketer), aby ušetrili 80 – 100 hodín mesačne pri písaní textov a tvorbe obsahu pre marketingové kampane.

Nezabudnite ale výsledok vyladiť tak, aby zodpovedal hlasu vašej značky a pridajte svoj jedinečný pohľad k tomu, čo nástroje AI vytvárajú, aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky.

#2: Analýza údajov

AI v marketingu-2

Nástroje AI poskytujú prehľad o správaní zákazníkov, ktorý môže pomôcť optimalizovať kampane a zacieliť ich na správne publikum v správnom čase. Bežné nástroje ako Google Analytics a IBM Watson už niekoľko rokov poskytujú prehľady založené na AI. Nástroje AI teraz dokážu napríklad identifikovať trendy, generovať predpovede a navrhovať stratégie.

Google Analytics využíva výkonnú kombináciu strojového učenia a business intelligence na okamžitý výpočet kľúčových metrík, ako sú vzory interakcie zákazníkov, výkonnosť webových stránok a aktivita návštevníkov stránok.

Najlepšie na tom je, že každým dňom sa objavuje viac nástrojov a možnosti sa budú časom už len zlepšovať.

#3: Personalizácia

AI v marketingu-3

Personalizácia založená na AI bude hlavnou súčasťou marketingu v roku 2023. Personalizácia založená na AI dáva marketérom možnosť prispôsobiť obsah pre jednotlivých zákazníkov na základe ich minulých interakcií, preferencií a správania.

To umožňuje značkám budovať pevnejšie vzťahy so svojimi zákazníkmi a viac premieňať potenciálnych zákazníkov na ozajstných zákazníkov.

#4 Distribúcia a tvorba obsahu

AI v marketingu-4

Nástroje AI pomáhajú nielen pri brainstormingu nápadov na obsah, písaní a vytváraní umeleckých diel/grafiky, ale niektoré môžu pomôcť aj s prehľadmi, údajmi a distribúciou obsahu napríklad na stránkach sociálnych médií.

Umelá inteligencia môže dokonca pomôcť marketérom lepšie zacieliť na zákazníkov a získať viac kliknutí, zobrazení alebo interakcií s ich obsahom.

Jedným z najpopulárnejších marketingových nástrojov AI je Hootsuite Insights. Tento nástroj poskytuje marketingovým pracovníkom prehľad o ich obsahu a príspevkoch na sociálnych médiách, čo im umožňuje optimalizovať pre lepšie zapojenie a viditeľnosť.

Využíva aj spracovanie prirodzeného jazyka (NLP - natural language processing) na vyhodnotenie výkonnosti obsahu, aby si marketéri mohli prispôsobiť svoju stratégiu podľa potreby.

#5: Prehľady a analýzy

AI v marketingu-5

Vďaka funkciám automatického vytvárania prehľadov a analýz využívajúcich algoritmy strojového učenia môžete teraz v reálnom čase získať prehľad o tom, ktoré z vašich marketingových aktivít fungujú najlepšie, čo vám umožní robiť rozhodnutia rýchlo a efektívne optimalizovať veci, aby ste dosiahli lepšie výsledky rýchlejšie než kedykoľvek predtým.

Využitím analytiky riadenej AI značky získajú lepšiu schopnosť porozumieť svojej zákazníckej báze, vďaka čomu začnú lepšie modifikovať svoje marketingové kampane.

Analytika riadená AI môže tiež marketérom poskytnúť cenné informácie o stratégiách ich konkurentov, čo im umožní zostať o krok pred konkurenciou (a povedzme si úprimne, marketéri radi zostávajú o krok vpred).

Ak ste sedeli bokom a čakali, kým AI odíde a nechá vás na pokoji, alebo čakáte na znamenie, aby ste sa to začali učiť... nech je toto vaše znamenie.

Využitie nástrojov AI pre váš marketing okamžite ušetrí čas a peniaze – dve veci, ktoré si všetci marketéri želajú, aby ich mali viac.

Ak ste pripravení začať s nástrojmi AI, alebo chcete zvýšiť úroveň svojich procesov a efektivity, spúšťame aj pre vás úplne nový 6-týždňový live training!

Mark de Grasse

Vizuál: DigitalMarketer