Ako byť v reklame ešte kreatívnejším? Využívajte princípy neurovedy
Ako? Stačí len pochopiť niektoré základné zistenia vyplývajúce z výsledkov neuro výskumov, ktoré je možné následne aplikovať v rámci neuromarketingu. Pozrite sa na tieto dva fakty: Odozva na obrázok v ľudskom mozgu prichádza po 13 milisekundách, kým odozva na text prichádza až po 400 milisekundách. Čo z toho vyplýva? Keďže obraz sa do mozgu dostane až 30 krát rýchlejšie ako text, je efektívne komunikáciu značky postaviť predovšetkým na vizuálnych vnemoch. A práve táto informácia môže usmerniť rámec kreatívnej tvorby, komunikácie či celej marketingovej stratégie. Ako v článku podrobnejšie uvádza portál Ad Age, následne po spracovaní podnetu nastupujú procesy nazvané systém 1 a systém 2, ktoré tvoria základ spotrebiteľského rozhodovania. Preto napríklad fungujú páčivé reklamy, lebo oslovujú systém 1, ktorý je automatický, asociatívny, emočný a rýchlejší, ako racionálno-analytický systém 2.