Ako Connected World mení marketing: Aké sú “dotykové” body budúcnosti?

Vstupom do supermarketu, nasadnutím do auta či spustením podcastu sa kontakt so značkou nekončí – práve naopak, všetko sa len začína. To je hlavná myšlienka, ktorú priniesol panel „Connected World“ na čele s moderátorom Palom Hapákom (TheMarketers.biz) a hosťami z rôznych odvetví. Čo všetko prináša prepojenie digitálnych médií mimo tradičných obrazoviek?

V diskusii panelu Connected World vystúpili Lenka Čamborová | Commercial & Strategy Director | Bauer Media Slovakia, Ondrej Hort | Predseda predstavenstva a CEO | QEX a.s. v SR a ČR, Marek Kopča | Marketing & PR Director | Hyundai Motor Slovakia a Dávid Puha | Retail Media Sales Lead | Tesco Media.

Audio ako nenápadný spoločník zákazníkov

Lenka Čamborová z Bauer Media Slovakia poukázala na rastúci význam digitálneho audia ako podcasty či streamované rádio. „Digitálne audio zásadne mení spôsob, ako značky budujú povedomie a ako cielia na zákazníkov,“ vysvetľuje Lenka. „Všetkých nás však spája predovšetkým produkcia kvalitného obsahu, technológie a práca s dátami.“ Zvlášť zaujímavé prepojenie vidí práve s automobilovým priemyslom, kde podcasty a rádio hrajú významnú úlohu počas jazdy.

Čamborová tiež upozornila na rastúci trend audiovizuálnych podcastov. „Veľká časť našich podcastov sa dnes konzumuje cez YouTube a preto investujeme aj do produkcie videoformátov,“ dodala. Bauer Media Slovakia nedávno otvorilo dve nové multimediálne štúdiá, čím reaguje na zmeny spotrebiteľského správania a rastúci dopyt po audiovizuálnom obsahu.

Automobil ako nový mediálny priestor

Marek Kopča z Hyundai Motor Slovakia zdôraznil, že automobilky sa dnes menia z výrobcov áut na poskytovateľov inteligentnej mobility. „Auto už dávno nie je len o motore či dizajne. Dôležité sú connected služby, ktoré zákazníci vyžadujú. Vozidlo je dnes ako nová obývačka alebo kancelária,“ opisuje Marek. Technologické inovácie v automobiloch umožňujú získavať cenné dáta, ktoré môžu zlepšovať zákaznícky zážitok, napríklad personalizovanou navigáciou či dynamickými informáciami o dopravnej situácii. Marek Kopča zdôraznil aj nové možnosti e-commerce v automobiloch, kde sa zákazníkom ponúkajú prémiové služby ako vyhrievané sedadlá či volantu iba na sezónne obdobie. Diskusia tiež otvorila otázku reklám v infotainment systémoch áut, pričom Kopča uviedol, že aj keď technologicky možné, dôležitejšie je zachovať komfort a bezpečnosť jazdy.

Digitálny outdoor: efektívny zásah, ktorý nemožno vypnúť

Ondrej Hort, CEO QEX a.s., predstavil digitálne out-of-home médiá ako kanál, ktorý prináša nezvratný digitálny zásah. „Digitálny outdoor ponúka flexibilitu, možnosť okamžite meniť obsah a zasahovať zákazníka priamo v mieste predaja. Už dávno nejde len o billboardy, ale o interaktívne digitálne plochy na kľúčových miestach ako sú nákupné centrá,“ vysvetľuje Ondrej. Jeho spoločnosť v súčasnosti prevádzkuje už takmer 300 digitálnych citylightov naprieč Slovenskom.Hort poukázal aj na výzvy spojené s meraním efektivity digitálnych plôch: „Zatiaľ nám na Slovensku chýbajú relevantné meracie štandardy. Máme však dáta o návštevnosti nákupných centier a priemerných nákupných košíkoch, čo nám pomáha aspoň približne vyhodnotiť efektívnosť týchto médií.“ Predpovedá, že do blízkej budúcnosti príde na scénu aj programatický nákup digitálneho outdooru, čo ešte viac zefektívni jeho využívanie.

Retail médiá: dotknúť sa zákazníka priamo pri nákupe

Dávid Puha z Tesco Media opisuje retail médiá ako nový, dynamický spôsob komunikácie priamo v mieste predaja. „Nielenže vieme zákazníka zaujať obrazovkami v obchode, ale dokážeme ho osloviť ešte predtým, než vôbec vstúpi do predajne,“ zdôrazňuje Dávid. Súčasné trendy zo zahraničia naznačujú ďalší rozvoj programatickej reklamy a inteligentného prepájania médií, ktoré začínajú už v momente, keď zákazník sedí doma na gauči. Puha tiež naznačil, že budúcnosť retail médií vidí aj v rozšírení týchto komunikačných kanálov na parkoviská či iné priestory mimo obchodov. Upozornil však, že pri rozširovaní sietí je nevyhnutné nezabúdať na zážitok zákazníka a neprekročiť hranicu, kedy reklama začne byť obťažujúca.

Budúcnosť patrí inteligentnému prepájaniu médií

Panelisti sa zhodli, že budúcnosť marketingu spočíva v inteligentnom prepájaní rôznych digitálnych kanálov a dátovej analytike. „Connected World nie je budúcnosť – už dnes sme jeho súčasťou. Úlohou značiek a marketérov je nájsť efektívny spôsob, ako zákazníkov osloviť tam, kde to dáva najväčší zmysel,“ uzavrel diskusiu moderátor Palo Hapák. V diskusii tiež odznela myšlienka, že aj reklamné agentúry sa budú musieť prispôsobiť novým formátom a kreatívnym prístupom, keďže súčasní zákazníci vyžadujú obsah prispôsobený ich špecifickým potrebám a preferenciám. Celkovo panel ukázal, že potenciál prepojených médií je obrovský a značky, ktoré budú schopné efektívne využívať nové technológie a dáta, získajú v digitálnom svete významnú konkurenčnú výhodu.

Ak vás zaujala aj celá téma Connected Media či Connected World, máte ešte stále možnosť získať záznam celej online konferencie TU.

A nezabudnite! Výročná najväčšia marketingová konferencia u nás Marketing RULEZZ - Double IMPACT bude už 20. novembra v bratislavskej Starej tržnici! Využite ponuku najvýhodnejších cien Super Early Birds lístkov na Voľné sedenie s registráciou do 31.7.2025 so zľavou 80 € zo základnej ceny! V ponuke ešte posledný VIP stôl!