Ako marketéri chceli podporiť rovnosť žien, namiesto toho sa úplne ponížili
Keď už robíte hodnotový marketing, mali by ste to myslieť naozaj vážne. Inak sa aj z tej najlepšej, najkrajšej, najvznešenejšej kampane všetkých čias stane tá najsmiešnejšia. O „Fearless girl“ (nebojácne dievča) ste už možno počuli. Bronzová socha bola (až kým ju nepremiestnili) umiestnená tvárou v tvár inej – rozzúrenému býkovi z Wall Street. Kým trojtonový, 3 metre vysoký a 5 metrov dlhý býk symbolizuje silu a dravosť finančných trhov, malé dievča bojovalo za diverzitu, rovnosť práv žien, nech ich je viac vo finančnom sektore. Lebo tie sú stále podceňované – zarábajú menej a majú nižšie pozície v štruktúrach firiem. Socha dievčiny bola súčasťou kampane globálnej poradenskej firmy State Street. Tá sľubovala, že „vyvinie nátlak na 3500 spoločností s trhovou kapitalizáciou 30 biliónov dolárov, aby sa zamerali na rodovú rovnosť vo svojich predstavenstvách.“ Firma za ňu vyhrala množstvo ocenení, vrátane štyroch Grand Prix a desiatich Zlatých levov na festivale reklamy Cannes 2017. A ako dopadla kampaň v praxi? Nuž presne tak, ako hovorí nadpis. Dozviete sa v aktuálnom Filipovom newsletteri.
A nezabudnite sa prihlásiť sa na odber newslettrov Filipa Kunu TU. Lebo je dobré mať FILIPA:)