Ako urobiť dobrú kampaň na kozmetiku? Bez retuší a umelej krásy
Prieskumy opakovane potvrdzujú, že ženy vnímajú veľký rozdiel medzi účinkami kozmetiky, ktoré sľubuje reklama a tými, ktoré zažijú na vlastnej koži. Je to tak preto, lebo všetky značky ukazujú digitálne vylepšené modelky. Nereálne vyhladzovanie vrások, zmena proporcií tváre a postavy, predlžovanie mihalníc, či úprava farby tváre, očí, posunulo vnímanie krásy mimo realitu. Kúpte si našu kozmetiku a budete krásna, zveličujú posolstvá. A ako sa to dá využiť?
Značka Dove ako prvá začala komunikáciou búrať spoločenský stereotyp. V reklame ukázala bacuľky a zosmiešnila postup, ktorým sa tvorí umelá krása.
Dove Evolution z roku 2006.
Značka CVS Beauty posunula koncept prirodzenej krásy oveľa ďalej. Využila tento pretrvávajúci rozpor vo vnímaní ideálu a reality a vymedzila sa voči kozmetickým gigantom. "S nami budete krásna svojim prirodzeným spôsobom a zostanete sama sebou," hovorí koncept CVS Krása v reálnom živote. Ukazuje ženy také, aké naozaj sú. Nemajú zmenené tvary, farbu kože alebo očí, vyhladené vrásky... Začala evolúcia posunu reklamy k realite!
Oficiálne video kampane CVS Beauty: Beauty in Real Life.