Ako vyhrať DIGITÁLNU AGENTÚRU ROKA 2024?
Recept na dosiahnutie ocenení v rebríčkoch DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA je v princípe jednoduchý: Kľúčom je prihlásenie čo najväčšieho počtu prihlášok na DIGITAL PIE, nevynechať pritom vybrané domáce a zahraničné súťaže a aktívne komunikovať, blogovať, publikovať... Vyskúšajte a vyhrajte DAR/DEA 2024!
Pre zaradenie do rebríčkov DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA (DAR) a DIGITAL EXCELLENCE AWARDS (DEA) je podľa štatútu nevyhnutné, aby daná agentúra súťažila v aktuálnom ročníku DIGITAL PIE (DP) a zároveň získala akékoľvek ocenenie v ostatných troch ročníkoch tejto súťaže. Čo však rozhoduje o víťazoch jednotlivých rebríčkov DAR / DEA? Ako potvrdzuje štatitstika víťazných agentúr, práve čo najširšie prihlasovanie prác do nedávno rozšírených súťažných kategórií v DIGITAL PIE je „must“ pre pomýšlanie nad výhrou v jednotlivých hodnotiacich parametroch, ale aj v absolútnom poradí DAR/DEA.
Práve DIGITAL PIE, ale tiež EFFIE, ktorá sa po prestávke vrátila medzi započítavané súťaže, rozhodli o opätovnom víťazstve agentúry Basta Digital v rebríčku DAR PERFORMANCE 2023. Poradie v TOP3 tejto kategórie sa príliš nemení: Tento rok skončila druhá agentúra RIESENIA, tretia bola Visibility. Všetky tri subjekty sú aktívne nielen na uvedených domácich súťažiach (napríklad RIESENIA len na DP získali spolu až 2 x zlato, striebro i bronz a spolu až 390 bodov!), ale aj na špecializovaných zahraničných contentových a performance súťažiach.
IDEAS je samozrejme doména „veľkých“ agentúr, a pri pohľade na výsledky ostatných troch ročníkov DAR sa favoriti tiež príliš nemenia THIS IS LOCCO je na čele rebríčka IDEAS po tretí rok po sebe, ZARAGUZA (2. miesto) a oh my DOT (3. priečka – rovnako ako vlani). TRIAD, ktorý bol vlani druhý a v roku 2021 na 3. priečke, skončil tento rok až na 7. mieste.
Výsledky EXECUTION naznačujú, že kreatívne silné agentúry sú aj majstri remesla. Tento rok vyhrala tento rebríček ZARAGUZA a odsunula LOCCO na druhú priečku, tretie miesto (rovnako ako v IDEAS) potvrdil oh my DOT. Vlani tejto kategórii kraľoval TRIAD.
Kým výsledky v troch hodnotiacich parametroch (PERFORMANCE, IDEA, EXECUTION) sú najmä výsledkom prihlasovania na domáce i zahraničné súťaže (najmä však DIGITAL PIE), AWARENESS je najmä o dlhodobej komunikačnej aktivite jednotlivých agentúr. Tu právom patrí prvenstvo PS:Digital, ktorá sa okrem obvyklým aktivitám na sociálnych sieťach venuje v osobe jej lídra Petra Šeba aj vzdelávacím aktivitám či podcastom. S podobným silným menom sa spájala i druhá ZARAGUZA, ktorej dal Michal Pastier bezpochyby silnú znalosť značky. Tretia priečka TRIADU tiež neprekvapí, keďže sa táto agentúra spája s viacerými výraznými menami digitalu a komunikácie, akým sú napríklad Martin Woska či Jaro Zacko.
ECONOMY sa stáva pomaly, ale iste doménou mediálok: Dlhodobým lídrom je DIGILINE, ktorá ostatné tri roky kraľuje tejto kategórii. Druhá priečka patrí Zenith Media, ktorá vlani i tento rok stála po boku LOCCA pri jej najúpešnejších kampaniach. Tretí je Performics, najaktívnejší člen Publicis Group na Slovensku.
Ako teda „vyhrať“ DAR/DEA 2024?
Základ je prihlásiť sa do DIGITAL PIE, ktorý sa rozbieha už po novom roku. Dôležité je pokiaľ môžno obsadiť viaceré súťažné kategórie PERFORMANCE, IDEAS, EXECUTION – teda ak ašpirujete na dobré umiestnenie v hlavných rebríčkoch DAR/DEA. Víťazná agentúra THIS IS LOCCO (víťaz DAR 2021, 2022, 2023) nemá v týchto hodnotiacich parametroch ani jednu nulu a prvenstvo jej s veľkým náskokom zabezpečili práve vyvážené výkony vo všetkých kategóriách. To platí napokon i o druhej ZARAGUZE či tretej agentúre oh my DOT.
Kompletné výsledky rebríčka DAR i DEA nájdete na stránke digitalnaagenturaroka.sk.
Cieľom a poslaním rebríčka DAR je každoročne zostaviť poradie najlepších agentúr v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku, a to na základe 5 hodnotiacich kritérií. Tri kritériá PERFORMANCE, IDEA a EXECUTION – ako ich poznáme zo súťaže DIGITAL PIE – tvoria systém priebežného zberania bodov vo vybraných súťažiach digitálneho marketingu doma i v zahraničí. Kritérium ECONOMY bude sledovať ekonomickú výkonnosť agentúr na báze obratu a EBITDA. Ďalším hodnotiacim kritériom bude AWARENESS – znalosť digitálnych agentúr na trhu.
Organizátorom rebríčka je spoločnosť MARKETERS a odborným garantom je Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA).
Foto: Rulezz.sk | Vlado Škuta.