Ako vyhrať DIGITÁLNU AGENTÚRU ROKA 2024?

Recept na dosiahnutie ocenení v rebríčkoch DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA je v princípe jednoduchý: Kľúčom je prihlásenie čo najväčšieho počtu prihlášok na DIGITAL PIE, nevynechať pritom vybrané domáce a zahraničné súťaže a aktívne komunikovať, blogovať, publikovať... Vyskúšajte a vyhrajte DAR/DEA 2024!

Pre zaradenie do rebríčkov DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA (DAR) a DIGITAL EXCELLENCE AWARDS (DEA) je podľa štatútu nevyhnutné, aby daná agentúra súťažila v aktuálnom ročníku DIGITAL PIE (DP) a zároveň získala akékoľvek ocenenie v ostatných troch ročníkoch tejto súťaže. Čo však rozhoduje o víťazoch jednotlivých rebríčkov DAR / DEA? Ako potvrdzuje štatitstika víťazných agentúr, práve čo najširšie prihlasovanie prác do nedávno rozšírených súťažných kategórií v DIGITAL PIE je „must“ pre pomýšlanie nad výhrou v jednotlivých hodnotiacich parametroch, ale aj v absolútnom poradí DAR/DEA.

ocenenie

Práve DIGITAL PIE, ale tiež EFFIE, ktorá sa po prestávke vrátila medzi započítavané súťaže, rozhodli o opätovnom víťazstve agentúry Basta Digital v rebríčku DAR PERFORMANCE 2023. Poradie v TOP3 tejto kategórie sa príliš nemení: Tento rok skončila druhá agentúra RIESENIA, tretia bola Visibility. Všetky tri subjekty sú aktívne nielen na uvedených domácich súťažiach (napríklad RIESENIA len na DP získali spolu až 2 x zlato, striebro i bronz a spolu až 390 bodov!), ale aj na špecializovaných zahraničných contentových a performance súťažiach.

Basta digital

IDEAS je samozrejme doména „veľkých“ agentúr, a pri pohľade na výsledky ostatných troch ročníkov DAR sa favoriti tiež príliš nemenia THIS IS LOCCO je na čele rebríčka IDEAS po tretí rok po sebe, ZARAGUZA (2. miesto) a oh my DOT (3. priečka – rovnako ako vlani). TRIAD, ktorý bol vlani druhý a v roku 2021 na 3. priečke, skončil tento rok až na 7. mieste.

THIS IS LOCCO

Výsledky EXECUTION naznačujú, že kreatívne silné agentúry sú aj majstri remesla. Tento rok vyhrala tento rebríček ZARAGUZA a odsunula LOCCO na druhú priečku, tretie miesto (rovnako ako v IDEAS) potvrdil oh my DOT. Vlani tejto kategórii kraľoval TRIAD.

Zaraguza

Kým výsledky v troch hodnotiacich parametroch (PERFORMANCE, IDEA, EXECUTION) sú najmä výsledkom prihlasovania na domáce i zahraničné súťaže (najmä však DIGITAL PIE), AWARENESS je najmä o dlhodobej komunikačnej aktivite jednotlivých agentúr. Tu právom patrí prvenstvo PS:Digital, ktorá sa okrem obvyklým aktivitám na sociálnych sieťach venuje v osobe jej lídra Petra Šeba aj vzdelávacím aktivitám či podcastom. S podobným silným menom sa spájala i druhá ZARAGUZA, ktorej dal Michal Pastier bezpochyby silnú znalosť značky. Tretia priečka TRIADU tiež neprekvapí, keďže sa táto agentúra spája s viacerými výraznými menami digitalu a komunikácie, akým sú napríklad Martin Woska či Jaro Zacko.

PS:Digital

ECONOMY sa stáva pomaly, ale iste doménou mediálok: Dlhodobým lídrom je DIGILINE, ktorá ostatné tri roky kraľuje tejto kategórii. Druhá priečka patrí Zenith Media, ktorá vlani i tento rok stála po boku LOCCA pri jej najúpešnejších kampaniach. Tretí je Performics, najaktívnejší člen Publicis Group na Slovensku.

DIGILINE

Ako teda „vyhrať“ DAR/DEA 2024?

Základ je prihlásiť sa do DIGITAL PIE, ktorý sa rozbieha už po novom roku. Dôležité je pokiaľ môžno obsadiť viaceré súťažné kategórie PERFORMANCE, IDEAS, EXECUTION – teda ak ašpirujete na dobré umiestnenie v hlavných rebríčkoch DAR/DEA. Víťazná agentúra THIS IS LOCCO (víťaz DAR 2021, 2022, 2023) nemá v týchto hodnotiacich parametroch ani jednu nulu a prvenstvo jej s veľkým náskokom zabezpečili práve vyvážené výkony vo všetkých kategóriách. To platí napokon i o druhej ZARAGUZE či tretej agentúre oh my DOT.

THIS IS LOCCO - DAR23

Kompletné výsledky rebríčka DAR i DEA nájdete na stránke digitalnaagenturaroka.sk.

odovzdávanie 2023

Cieľom a poslaním rebríčka DAR je každoročne zostaviť poradie najlepších agentúr v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku, a to na základe 5 hodnotiacich kritérií. Tri kritériá PERFORMANCE, IDEA a EXECUTION – ako ich poznáme zo súťaže DIGITAL PIE – tvoria systém priebežného zberania bodov vo vybraných súťažiach digitálneho marketingu doma i v zahraničí. Kritérium ECONOMY bude sledovať ekonomickú výkonnosť agentúr na báze obratu a EBITDA. Ďalším hodnotiacim kritériom bude AWARENESS – znalosť digitálnych agentúr na trhu.

Organizátorom rebríčka je spoločnosť MARKETERS a odborným garantom je Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Foto: Rulezz.sk | Vlado Škuta.