Aký bude spotrebiteľ po COVID-19?
Tak ako sa zmení spotrebiteľ, ktorý prežije krízu? Výborná otázka. Aj keď sme ešte len v štádiu „prvej pomoci“ a úsilie sa sústreďuje na zastavenie a zmiernenie šokovej zmeny zdravia/života ľudí, spoločnosti, ekonomiky, aj firiem, ..., stále častejšie sa objavujú aj pohľady za horizont pandémie, ktoré sa snažia odhadnúť jej dopady na zmenu spotrebiteľského správania. Portál MD zhrnul vízie o novom spotrebiteľovi: Nikto nevie, ako dlho tu bude šarapatiť vírus. Preto je veľa vecí nejasných, ale čím dlhšie to bude, tým viac sa vyvinie nové spotrebiteľské správanie a tým dlhší bude návrat do „nového" normálu. Presun obchodu do online už prebehol a bude pokračovať. Zmierni sa konzum − zdravie sa stane novým bohatstvom, udržateľnosť novou cestou. Nestratí sa súčasná „záľuba“ v hygiene a čistote, stúpne tiež dopyt po čistote prostredia aj vzťahov, vrátane tých so značkami. Pod vplyvom bezdotykovej epizódy nastane transformácia nákupných zážitkov... Čím lepšie a skôr odhadnete „nového“ spotrebiteľa, tým lepšie a skôr budete môcť reagovať.