Alarm pre kreatívne agentúry: Bude trendom spájanie sa s poradenskými firmami?

Keď v roku 2016 konzultačný gigant Deloitte Digital kúpil kreatívnu agentúru Heat, žasla prakticky celá Madison Ave. Nikto totiž netušil, čo sa stalo a čo to bude znamenať. Dnes je to oveľa jasnejšie: Ďalšia konzultačná firma Accenture len nedávno kúpila agentúru Droga5 a spojenie kreatívnych agentúr s firmami, ktoré vlastnia obrovské množstva dát a majú úzke kontakty na veľkých korporátnych klientov, začína pomaly dávať zmysel. Dokonca to vyzerá na nový trend, ktorý by podľa kvalifikovaných odhadov mohol k nám doraziť už o 5 rokov. A pokiaľ ste zvedavý, na čo je to všetko dobré, máme tu odpoveď. Len nedávno teraz v júni agentúra Heat predstavila výsledky spojenia s Deloitte, ktorého hlavnou pointou bolo vytvorenie nástroja využívajúceho AI na identifikáciu trendov a konverzácií na sociálnych médiách a predpovedanie priebehu ich popularity s takmer 70% presnosťou. Znie to ako science fiction, ale logiku to má. Nakoniec, viac informácií nájdete na portáli Ad Age a tento projekt bude predstavený aj v rámci festivalu Cannes Lions. A kreatívne agentúry budú mať určite o čom premýšľať.