Budúcnosť reklamy je CONNECTED: Čo to bude znamenať pre slovenské značky?

„Aj slovenské značky musia začať myslieť v súvisostiach a prepojených mediatypoch,“ hovorí Palo Hapák z TheMarketers.biz, organizátora najväčších marketingových konferencií RULEZZ na Slovensku. Rastúca sila videa, Connected TV, retail médiá, Digital OOH, audio reklama, Linear vs. On-Demand médiá či gaming a ďalšie. To všetko sú témy v reklame, ktoré dnes hýbu svetom marketingu a reklamy. A tieto trendy sa nevyhýbajú ani Slovensku. A práve tie sa môžu stať konkurenčnou výhodou pre marketérov slovenských značiek a ich agentúry. Lebo „connected“ je dnes viac než technológia. Je to nový spôsob uvažovania o marketingu. Aj o tom bude špecializovaná online konferencia Connected RULEZZ. V krátkom rozhovore s Palom Hapákom nájdete všetko podstatné.

TRH DIGITÁLNEJ A ONLINE REKLAMY JE STÁLE V POHYBE A POMALY UŽ NESTÍHAME SLEDOVAŤ NOVÉ A NOVÉ TRENDY. ČO PODĽA VÁS NAJVIAC ZMENILO POHĽAD SLOVENSKÝCH ZNAČIEK NA PREPOJENÉ „CONNECTED“ MÉDIÁ? JE TO RASTÚCI DOSAH VIDEÍ, CTV, SILNEJÚCE RETAIL MÉDIÁ, PROGRESÍVNE AUDIO ČI DOOH?

Keď sme na túto tému pred polrokom mali rozhovor s Matejom Kolarovským z GroupM Nexus a nedávno ešte aj šéfom IAB Slovakia, zazneli v ňom vcelku ucelené informácie o tom, aké sú tieto trendy a kam smerujú. A ešte rok predtým združenie IAB Slovakia ako prvé prinieslo pohľady na oblasť retail médií, o ktorých sme na Slovensku takmer nič nevedeli. No a dnes napríklad Tesco Media tento trend už transformuje do reality a je len otázkou času, ktoré obchodné siete sa pridajú ako ďalšie.

Neviem do akej miery sa už zmenil pohľad značiek na tieto nové trendy, ale určite k tomu príde aj na Slovensku. Vidíme to v USA, v západnej Európe a niet dôvodu si myslieť, že to obíde Slovensko. Síce to bude neskoršie, ale vždy lepšie, ako nikdy.

Som presvedčený, že pohľad slovenských značiek na prepojené médiá a kanály sa skôr či neskôr bude musieť prispôsobiť viacerým trendom, ktoré dnes už spolu vytvárajú nový komunikačný ekosystém - Connected World. A práve na špecializovanej online konferencii Connected RULEZZ chceme ukázať, ako na to.

ČO BUDE CONNECTED WORLD V KONEČNOM DÔSLEDKU ZNAMENAŤ PRE SLOVENSKÉ ZNAČKY A AKÉ TÉMY BUDÚ HÝBAŤ PROGRAMOM KONFERENCIE?

Pozrite sa - video dnes tvorí jadro prepojeného sveta. Prepája obrazovky, formáty aj kanály a stáva sa nositeľom emócie, príbehu aj výkonu naprieč celou zákazníckou cestou. Connected TV (CTV) už nie je len inovatívnym doplnkom, ale stáva sa štandardnou súčasťou mediálnych stratégií – najmä pri budovaní značky a dosahu na mladšie publikum mimo klasickej lineárnej TV.

Zároveň vidíme prudký nástup retail médií, ktoré firmám umožňujú cieliť relevantne, v kontexte nákupného správania, a prepájať tak branding s výkonom. Podobný posun vnímame aj pri Digital OOH, kde sa vďaka programatickému nákupu z outdooru stáva dynamické a veľmi adresné médium. A silnie aj audio, a to nielen vo forme podcastov, ale aj cez streamingové platformy či dynamické audio formáty. Mnohí zadávatelia si začínajú uvedomovať silu zvuku ako emocionálneho nosiča značky.

A to všetko sa nedeje izolovane. Digitálna video, audio a display reklama sa dnes prepájajú v reálnom čase, často naprieč rôznymi obrazovkami a platformami. Značky preto potrebujú rozmýšľať viac v súvislostiach – nie len o tom, kde komunikujú, ale ako spolu jednotlivé médiá fungujú a dopĺňajú sa.

Aj preto chceme na konferencii Connected RULEZZ poukázať práve na tieto prepojenia – medzi médiami a kanálmi, medzi dátami a emóciami, ale aj medzi rôznymi prístupmi, ktoré pomáhajú značkám efektívne rásť v digitálnom svete.

KONFERENCIA CONNECTED RULEZZ SA VENUJE AJ TÉMAM AKO GAMING, INFLUENCER MARKETING, MEDIÁLNE PLÁNOVANIE, PROGRAMATIK ČI MERANIE POZORNOSTI. KTORÉ Z TÝCHTO OBLASTÍ SÚ PODĽA VÁS DNES NAJVÄČŠOU PRÍLEŽITOSŤOU PRE SLOVENSKÝCH MARKETÉROV, KTORÍ CHCÚ BYŤ O KROK VPREDU?

Každá z týchto oblastí prináša inú príležitosť – a práve v tom je čaro dnešného marketingu. Gaming je masívne rastúci svet s vlastnými pravidlami, komunitami a typom pozornosti, ktorý slovenské značky zatiaľ len opatrne objavujú. Kto doň vstúpi autenticky a s pochopením, môže získať veľmi lojálne publikum a nové možnosti brandbuildingu.

K tomu všetkému sa pridáva influencer marketing, ktorý sa postupne profesionalizuje, presúva sa do performance modelov a čoraz viac značiek ho integruje do širšej omnichannel stratégie. A napokon – veľmi dôležitý posun nastal aj v chápaní toho, čo vlastne v reklame meriame. Samotné zobrazenie alebo zásah už nestačí. Do popredia sa preto dostávajú meranie pozornosti, engagementu a reálneho vplyvu na správanie v spojení s programatickou reklamou a dátami. Značky si uvedomujú, že nestačí byť „videný“ – dôležité je byť vnímaný a zapamätaný.

ONLINE KONFERENCIA CONNECTED RULEZZ SPÁJA NIELEN MÉDIÁ, ALE AJ ĽUDÍ Z RÔZNYCH ODVETVÍ – MÉDIÁ, RETAIL, TECHNOLÓGIE. AKO VNÍMATE TÚTO SYNERGIU A PREČO JE PODĽA VÁS DÔLEŽITÉ, ABY SA STRETLI NA JEDNOM PODUJATÍ?

Táto synergia je kľúčová. Dnes už médiá, technológie, retail ani marketing nefungujú izolovane, ale sú súčasťou jedného prepojeného ekosystému, kde sa o úspechu značiek často rozhoduje práve na týchto prienikoch a prepájaní. Zmysluplná kampaň dnes nevzniká len v kreatívnom tíme – potrebuje dáta, technologické riešenia, mediálny kontext aj pochopenie nákupného správania sa zákazníkov.

Práve preto považujeme formát online konferencie Connected RULEZZ za veľmi aktuálny – umožňuje ľuďom z rôznych odvetví sadnúť si symbolicky „za jeden stôl“ a pozrieť sa na reklamu z viacerých uhlov. Aj preto túto konferenciu spoluorganizujeme s IAB Slovakia, ktorá združuje TOP hráčov v online reklame na Slovensku. Je to obrovská príležitosť pre marketérov získať insighty priamo od ľudí, ktorí pracujú s technológiami, retail médiami či vývojom meracích nástrojov – teda od tých, ktorí vytvárajú prostredie, v ktorom sa marketing bude odohrávať zajtra. A práve to môže byť konkurenčnou výhodou. Lebo „connected“ je dnes viac než technológia - je to nový spôsob uvažovania o marketingu.

Online konferencia Connected RULEZZ – online, pohodlne odkiaľkoľvek už 11. júna 2025. Viac informácií TU. A nezabudnite: zvýhodnené lístky EARLY BIRDZZ len do 20. mája 2025! Stačí len pri registrácii zadať kód EARLYBIRDZZ

A nezabudnite! Najväčšia výročná marketingová konferencia Marketing RULEZZ 2025 bude 20. novembra v Starej tržnici v Bratislave. Registrácie už čoskoro! SAVE THE DATE!