Cause Marketing: 2 prešľapy reťazca Burger King

Kto robí veľa a dobre, občas urobí aj chybu a to sa stáva najmä vtedy, ak sa snaží spojiť so spoločenským problémom (casue marketing). Tu sú dva nepodarené prípady komunikácie, ktoré si zaslúžia pozornosť z množstva skvelých v podaní reťazca Burger King − nedávno získal aj ocenenie Titanium Grand Prix na festivale Cannes Lions. Ale poďme späť:

BK Deutchland v rámci kampane „Have it Your Way“ sa chcel pridať k oslavám Pride. Doviezol pár gayov z Východnej Európy, kde je manželstvo nezákonné. V reklame potom spálil Whopper na uhlík, z neho materiáloví inžinieri tlakom vyrobili diamanty a majstri zlatníci nimi ozdobili svadobné obrúčky, ktoré si pár vymenil počas svadby. A čo na to hovorí autenticita, konzistencia značky a podpora LGBTQ komunity vo vnútri organizácie?

A druhý prípad? Pochádza z kampane #FeelYourWay z USA, v rámci ktorej reťazec BK chcel podporiť aktivity súvisiace s duševnými poruchami, ktoré ale nie sú v DNA značky. Destigmatizovať duševné poruchy je ušľachtilé, ale keď BK začal ponúkať k tomu navyše nové „nešťastné jedlá“, ľudia pochopili, že BK chce len zarobiť a na Twitteri mu to verejne natreli. A ponaučenie? Ak značka začne na sociálnych sieťach hovoriť o veciach, ktoré vyplavila doba, ale o nich nikdy vo svojej histórii nehovorila a nič v tej veci neurobila ani pre verejnosť, ani vo vnútri vlastnej organizácie či pre zamestnancov, určite sa popáli.