CONNECTED Media: Hlavnou motiváciou pre divákov zostáva obsah

„Hoci to bolo pred niekoľkými rokmi nepredstaviteľné, aj starší diváci sú dnes online – teda neplatí celkom predpoklad, že starší budú viac sledovať lineárnu TV a mladší budú connected,“ hovorí o budúcnosti televíznych platforiem a záujmu rôznych cieľových skupín Martin Kysela, TV/DIGITAL Representative Manager, JOJ Group / VALETIN, ktorý tiež vystúpi v diskusnom paneli na online konferencii Connected RULEZZ.

M: Európa sa dnes stáva najrýchlejšie rastúcim regiónom pre Connected TV (CTV). Ako v TV JOJ vnímate príležitosti, ktoré pre zadávateľov reklamy ponúka CTV?

MK: CTV vnímame ako prienik medzi televíziou a onlinom. Ponúka kvalitný televízny obsah, veľkosť obrazovky a počet divákov v jeden moment sledujúci tú obrazovku, a z onlinu si berie niektoré možnosti plánovania reklamy a jej cielenia. Divákovi dáva väčšiu voľnosť v sledovaní, a zadávateľom možnosť zásahu v prostredí kde ich spotrebitelia trávia veľa času. Divák obsahu je stále ten istý, my ho však dokážeme identifikovať na úroveň konkrétnej domácnosti, alebo človeka, zacieliť, retargetovať, alebo vyvolať interakciu. Evidujeme vysokú dopozeranosť reklamy aj jej odlíšiteľnosť. A na základe výsledkov kampane v reálnom čase, CTV umožňuje zadávateľovi tiež potom v reálnom čase reagovať.

M: Connected TV sa dá vhodne kombinovať a podporovať aj s ďalšími digitálnymi nástrojmi, akými sú sociálne siete či bannerová reklama. To samozrejme kladie nové nároky na koncept predaja i manažovanie správy takýchto kampaní. Ako ste sa s týmito nárokmi vysporiadili v TV JOJ, ktorá bola donedávna orientovaná najmä na lineárnu televíziu a online?

MK: Pozeráme sa na to kde sú diváci, aký je trend a ich správanie a tomu prispôsobujeme aj stratégiu predaja reklamného priestoru. CTV u nás rieši primárne onlinový tím, avšak podobne ako tomu bolo pri samotnom online tak aj v teraz v rámci CTV sa v mnohých prípadoch jedná o kombináciu TV, CTV, online, prípadne sociálnych sietí. Sme najväčšia mediálna skupina na Slovensku a to nám umožňuje doručiť zadávateľovi zásah na jeho cieľovú skupinu, ideálnu kombináciu formátov a ich umiestnení v rámci rôznych kanálov. Dnes dokážeme doručiť posolstvo na 15 televíznych staniciach, viac ako 50 onlinových portáloch v rámci partnerskej siete Valetin, na sociálnych sieťach, kde máme v sumáre milióny sledovateľov a po novom aj na Connected TV, kde dokážeme osloviť státisíce divákov a doručiť milióny impresií.

M: Ako v budúcnosti vidíte kombináciu lineárnej a CTV televízie z pohľadu typu kampaní a zadávateľov? Bude CTV viac pre mladšie cieľové skupiny vyžadujúce interakciu viacerých platforiem a lineárna TV bude pre staršie cieľové skupiny?

MK: Dnes sa to tak môže javiť, ale skúsenosť nám ukazuje, že aj starší divák je dnes online, čo sme si 15 rokov dozadu nevedeli predstaviť. Hlavnou motiváciou je pre divákov obsah a budú ho sledovať tam, kde ho nájdu a kde bude jednoduchšie dostupný. CTV je u nás stále na začiatku svojej cesty a rokmi budeme sledovať vývoj a novú funkcionalitu. Dnes napríklad vidíme, že mladý divák je skôr na mobile ako na CTV, konzumuje obsah rýchlejšie a často krát popri inej aktivite. Sledovanie obsahu sa rýchlo mení a my sa snažíme byť stále s divákom.

Online konferencia Connected RULEZZ – online, pohodlne odkiaľkoľvek už 11. júna 2025. Viac informácií TU.