CONNECTED World: Najefektívnejšie rádio? FM + digital!

Ako by mali dnes moderné značky uvažovať nad komunikáciou v rádiu? O nových cieľových skupinách, nových dátach, ale aj nových príležitostiach pre zadávateľov bude na špecializovanej online konferencii Connected RULEZZ rozprávať Lenka Čamborová, Commercial & Strategy Director BAUER MEDIA Slovakia. A podstatu jej vízií sa môžete dozvedieť aj v krátkom rozhovore s ňou.

M: Kedy a na aké typy kampaní je stále vhodné klasické FM rádio a kedy je vhodnejšie osloviť poslucháča v digitálnom vysielaní?

LČ: Najefektívnejší prístup je ich kombinácia – FM pre zásah a zvýšenie znalosti značky, digitál pre relevanciu a cielenie. Moderné značky by mali rádio vnímať ako súčasť komplexnej audio stratégie. Digitálne audio umožňuje presné cielenie, merateľnosť a personalizáciu – je ideálne pri oslovovaní konkrétnych skupín, v rámci streamovania rádií, hudby či podcastov.

M: Digitálne prostredie dnes dokáže poskytovať rádiám celkom nové typy dát o svojich poslucháčoch. Dá sa vo všeobecnosti povedať, či ide o dve rozdielne cieľové skupiny, alebo je tam nejaký významný presah medzi poslucháčmi počúvajúcimi rádio klasicky a cez internet? Čo z toho vyplýva pre zadávateľov?

LČ: Áno, je to tak. Digitálne prostredie naozaj prinieslo do nášho segmentu dáta o správaní a preferenciách poslucháčov. Existujú rozdiely v demografii – digitál častejšie využívajú mladší a technicky zdatnejší. Medzi klasickými a digitálnymi poslucháčmi môže byť aj presah – ľudia počúvajú podľa situácie: v aute FM, doma alebo cez mobil digitálne. Preto by zadávatelia by mali plánovať audio ako celok, digitál poskytuje zadávateľom možnosti cielenia a merania, a cez našu platformu audioXi aj live reporting – kedy si môže zadávateľ kontrolovať odbehnutú kampaň. Kombinácia rádia a digital audia takto dokáže vytvoriť efektívnejšiu kampaň a prepája zásah s relevantným obsahom.

M: Mení sa s formou príjímania vysielania aj požiadavky cieľových skupín na obsah? Asi najmarkatnejším formátom digitálneho audia sú podcasty. Ako sa vyvíja tento typ obsahu? Je ešte stále na vzostupe alebo sa blíži k svojmu vrcholu?

LČ: S digitálnym spôsobom počúvania rastú aj očakávania poslucháčov. Ľudia chcú viac personalizovaný a relevantný obsah. Veľakrát sú ochotní si zaň priplatiť. Podcasty sú dôležitým formátom digital audia - najsilnejším je ale streamovanie rádií - ich obsah sa profesionalizuje, poslucháči sú angažovaní a značky si uvedomujú hodnotu tohto priestoru. Nedosiahli vrchol, len prechádzajú do zrelej fázy.

Lenka Čamborová bude mať na túto tému samostatnú prednášku na online konferencii Connected RULEZZ 11. júna a bude aj súčasťou panelu Connected World júna, kde spolu s predstaviteľmi Tatrabanka, QEX, Tesco Media a Hyundai prediskutuje, ako sa audio formáty stávajú súčasťou každodenného života zákazníkov.

Online konferencia Connected RULEZZ – online, pohodlne odkiaľkoľvek už 11. júna 2025. Viac informácií TU.

A nezabudnite! Najväčšia výročná marketingová konferencia Marketing RULEZZ 2025 bude opäť 20. novembra v Starej tržnici v Bratislave. Registrácie už čoskoro! SAVE THE DATE!