Decoy Marketing? Je to umenie tvorby cenových rámcov

Máte v ponuke aj lacné aj drahé produkty, chcete zvýšiť tržby a premýšľate, ako na to?? Použite decoy marketing − hru s cenovým rámcom. Dnes už klasický „decoy“ cenový experiment popísal Dan Ariely: The Economist ponúkal lacné predplatné internetovej verzie za 59 USD a drahé predplatné tlačenej a internetovej verzie za 125 USD. Ľudia uprednostňovali lacnú, čisto internetovú ponuku. Po zavedení tretej a nevýhodnej ponuky verzie len na papierové vydanie za 125 USD stúpli príjmy o 43%, nárast objednávok drahšej ponuky o 62%. Pointa „decoy“ marketingu je o tom, že neponúkate dve verzie lacnú a drahšiu, ale tri, lacnú a dve drahšie, z ktorých je jedna výhodná a druhá nevýhodná. Potom ľudia neriešia, či si vyberú lacnejšiu alebo drahšiu ponuku, ale ich zaujme drahšia dvojica nevýhodná − výhodná ponuka, no a nekúpte tú výhodnejšiu. Výborný článok, ktorý neuromarketér Roger Dooley doplnil o praktické príklady, ktoré zmenia vašu cenotvorbu a pohľad na ceny.