Digitálna ABBA: Veľkolepý comeback alebo veľká lekcia v globálnom marketingu?
Asi oboje. Niet lepšieho príkladu globálnej marketingovej kampane ABBA Voyage ako prepojenie comebacku hudobnej skupiny s digitálnymi technológiami a k tomu oslovenie prakticky najširšej cieľovej skupiny na svete... A to s jednoduchým posolstvom: „Pre-order the album. Get the tickets.“ Pozrime sa teda, čo predchádzalo tomuto jednoduchému a určite efektívnemu CTA (call to action). Legendárna ABBA po 40 rokoch ohlásila návrat vo veľkom štýle: Vydala dve nové skladby, pripravila nový album na november a koncert pre 3000 ľudí v máji 2020 v Londýne, na ktorom vystúpia členovia skupiny za pomoci najnovších digitálnych technológii ako “Abba-tars”. A tomu všetkému si ABBA najala integrovanú kreatívnu londýnsku agentúru londýnsku agentúru TMW Unlimited, ktorá bude zastrešovať celú marketingovú komunikáciu. Keby sme boli marketingovými konšpirátormi, povedali by sme, že ide o masívnu 360° digitálnu marketingovú kampaň na nový album pre cieľovku 20+ a digitálny koncert v Londýne v máji bude už len taký drahý „newsletter“:) Viac informácií vo videu a na portáli Ad Age.
Know more about the latest ABBA ad by @tmwagency: Voyage https://t.co/Rblwqonaml pic.twitter.com/tCSuxdgK7y
— Ads of the World™ (@adsoftheworld) September 8, 2021
Ilustrácia: YouTube, ABBA Voyage