DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA: LOCCO a MUW ušli svojim peletónom. Rozhodne jeseň!

Digitálna agentúra roka 2025 - to je 23 medzinárodných a domácich branžových súťaží, 57 agentúr a 2 rebríčky - exkluzívny rebríček Digitálna roka roka (DAR) a špeciálne ocenenie Digital Excellence Award (DEA). A výsledkom je hodnotenie tých najúspešnejších agentúr v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku.

Kým rebríček DAR je zostavený výhradne z členov ADMA, rebríček s oceneniami DEA je určený pre ostatné agentúry s rovnakými hodnotiacimi kritériami v zmysle štatútu rebríčkov.

Jesenné finále: Ešte deväť súťaží môže zamiešať poradie

Z celkového počtu 23 sledovaných súťaží nás čaká ešte deväť – vrátane Zlatého klinca, Zlatého středníka či Golden Drumu. Práve tieto festivaly môžu priniesť agentúram poslednú veľkú porciu bodov a môžu rozhodnúť o prvých pozíciách v oboch rebríčkoch DAR/DEA. Všetky súťaže, ktoré sa započítavajú do rebríčkov DAR/DEA nájdete TU. A aké sú teda aktuálne pozície našich agentúr? Kým definitívne poradie agentúr v parciálnych rebríčkoch TOP ECONOMY sú už jasné, kategórie PERFORMANCE, IDEAS, EXECUTION sú stále ešte otvorené a výsledky v kategórii TOP AWARENESS budú k dispozícii až v októbri tohto roku.

Priebežné poradie najlepších agentúr v DAR/DEA: LOCCO a MUW ušli svojim peletónom

Na čele rebríčka DAR s výrazným náskokom kraľuje THIS IS LOCCO, ktoré veľmi pravdepodobne mieri za svojím štvrtým titulom – pred druhým TRIAD-om a tretím oh my DOT má takmer trojnásobný náskok. V tesnom závese ich nasledujú Zenith Media a PS:Digital.

DAR (Digitálna agentúra roka 2025 – priebežné poradie TOP 5 ku 31.8.2025)

1. THIS IS LOCCO – 22,7 percentuálnych bodov

2. TRIAD Advertising – 8,80 percentuálnych bodov

3. oh my DOT – 8,76 percentuálnych bodov

4. Zenith Media – 7,42 percentuálnych bodov

5. PS:Digital – 6,24 percentuálnych bodov

V paralelnom rebríčku ocenení DEA dominuje tiež s trojnásobným náskokom MUW Saatchi & Saatchi pred agentúrami Spotibo (ktorá prekvapujúco ovládla kategóriu PERFORMANCE) a Mannschaft. Do prvej päťky mieria ešte MADE BY VACULIK a WAVEMAKER Slovakia (WPP Group).

DEA (Digital Excellence Award 2025 – priebežné poradie TOP 5 ku 31.8.2025)

1. MUW Saatchi & Saatchi – 28,00 percentuálnych bodov

2. Spotibo – 9,22 percentuálnych bodov

3. Mannschaft – 8,22 percentuálnych bodov 

4. MADE BY VACULIK – 7,69 percentuálnych bodov

5. WAWEMAKER Slovakia – 5,87 percentuálnych bodov

Medzinárodné úspechy aj neúspechy

Keďže ocenenia zo súťaží ako NYF či Cannes patria medzi tie najvalidnejšie v rebríčkoch DAR/DEA, pred letom sa oprávnene očakávalo, ako ich výsledky dokážu ovplyvniť priebežné poradie agentúr.

Na New York Festivals (NYF) sa slovenským agentúram darilo. MUW Saatchi & Saatchi získali až 8 ocenení (2x striebro, 3x bronz, 3x finalista). Ich práca SWIPE pre Telekom v kategórii Social Media & Influencer im priniesla 50 bodov do rebríčka DAR IDEAS, čo ich urobilo jedinou slovenskou agentúrou s bodmi z NYF v tomto rebríčku. Aj THIS IS LOCCO, FREE ANDY a Istropolitana Ogilvy si odniesli ocenenia z New Yorku, no tieto neboli započítané ako digitálne ocenenia pre DAR/DEA, keďže nespadali do príslušných kategórii.

Festival Cannes Lions, považovaný za "majstrovstvá sveta reklamy", tento rok Slovensku nepriniesol žiadne body. Aj napriek 16 prihláseným kampaniam, medzi ktorými boli známe práce ako Bubliny a SWIPE (MUW Saatchi & Saatchi), Hokejová mrkva (THIS IS LOCCO) či Menštruačné šaty (Istropolitana Ogilvy), bola obrovská konkurencia 27-tisíc prác neúprosná.

Čo na to hovoria lídri slovenskej reklamy?

Rasťo Bahurinský (prezident ADMA): „Hráme proti veľkej presile – globálne značky majú väčšie rozpočty aj tímy. Slovenská kreativita je však porovnateľná so svetom. Pomohla by väčšia spoluúčasť klientov na prihláškach.“

Peter Šurín (prezident KRAS): „Úspech stojí na dôvere klienta a partnerskom vzťahu. Slovenské agentúry sú vo svete viditeľné, ale pre Cannes je kľúčové pripraviť práce tak, aby ich porotcovia a siete zachytili vopred.“

Už teraz na jeseň nás čaká finálna séria 9 súťaží a prieskum AWARENESS a v hre o TOP umiestnenia je približne 10 agentúr z oboch rebríčkov. Je zaujímavé, že pri bližšom pohľade na ne sa však opakuje rovnaký vzorec: jedna agentúra s takmer trojnásobným náskokom a za ňou skupina nasledovateľov. V DAR je lídrom THIS IS LOCCO, v DEA zasa MUW Saatchi & Saatchi. Obrazne sa dá povedať, ako keby sa dvaja cyklistickí lídri odtrhli od pelotónu a vedú každý vo svojej klasifikácii s veľkým náskokom. Kým LOCCO drží prvenstvo v hlavnom rebríčku DAR, ktorý má aj trhový objem 137 mil. EUR v agentúrnych výkonoch, MUW naopak dominuje v paralelnom hodnotení rebríčka DEA s objemom 84 mil. EUR.

Definitívne poradie však ešte nie je uzavreté – jesenné festivaly aj výsledky prieskumu v kategórii AWARENESS môžu stále priniesť nečakané zmeny. Už čoskoro prinesieme ďalšie aktuálne výsledky, ktoré ukážu, kto si udrží líderské dresy až do cieľa.

Výsledky rebríčkov DAR aj DEA budú oficiálne predstavené na afterparty Digitálna agentúra roka v rámci konferencie MARKETING RULEZZ 2025 - Double IMPACT, ktorá sa uskutoční 20. novembra 2025 v Starej tržnici v Bratislave.