Digitálny marketing a koronavírus 2020: Daniel Zaiček z Performics

Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Dnes Daniel Zaiček, Business Development Director, Performics:

V digitálnom svete je každým rokom zvyk, že investície rastú v porovnaní s minulým rokom. Tento rok nám, ale osud priniesol veľmi ťažkú prekážku v podobe globálnej pandémie. Aký to bude mať dopad na biznis a na samotný marketing? To zatiaľ nikto netuší. Každopádne je jasné, že investície pôjdu dole.

Čo ale porastie, budú požiadavky klientov. Na lepšie cielenie, na lepšie meranie a vyhodnocovanie, lepší reporting a lepší výkon. Opäť by sme sa mali posunúť v monitorovaní a spracovaní dát. Ich vyhodnocovanie a využitie bude kľúčové. Reporting v Exceli by sa mal už konečne nahradiť automatizovanými nástrojmi (Datastudio, Business Intelligence),ktoré oveľa jasnejšie vysvetľujú korelácie medzi jednotlivými kanálmi.

Agentúry by sa mali stať strategickým partnerom klienta. Mali by im vedieť poskytovať súvislosti medzi minulými a budúcimi aktivitami a ich celkový dopad na obchod. Agentúra budúcnosti by mala zastávať funkciu obchodného partnera.