Digitálny marketing a koronavírus 2020: Ján Šácha z DIGILINE

Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie a odporúčania členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Dnes Ján Šácha, CEO, DIGILINE

Prišla epidémia. Prišla rýchlo a z obavy pred možnými následkami, krajiny prijali množstvo obmedzujúcich opatrení. Táto vlna prináša hrozbu ekonomickej krízy a s ňou spojený prepad mediálneho trhu. Ako dlho, v akom rozsahu, to dnes len odhadujeme, ale s istotou to nevieme povedať.

Hrozba krízy prináša dve zásadné výzvy. Prvá je udržať pozíciu slovenských médií v komunikačnom mixe. Obávam sa odklonu klientov k platformám, ktorých vlastníctvo a sídla sú mimo Slovenska. To môže spôsobiť disbalanciu do budúcnosti. Ak domácim médiám poklesne podiel na trhu, klientom klesnú možnosti na špecializované spolupráce. S tým súvisí aj druhá veľká trhová výzva, udržať zamestnanosť v domácich agentúrach a médiách.

Ale ako to už býva zvykom, každá kríza prinesie okrem ťažkých časov aj veľkú príležitosť na vytvorenie nových trhov resp. na inovatívne postupy, vďaka ktorým značky môžu získať väčší trhový podiel. Väčší podiel na úkor iných hráčov, ale tak to už v živote chodí. Klienti majú teraz otvorenú „hviezdnu bránu”, ktorú môžu využiť na rast nových predajných kanálov. Tí rýchli a tí šikovní to využijú. Tí opatrní a tí neinovatívni zväčša stratia.

Viem, že rozhodnutia manažmentov podnikov sú náročné a mimoriadne komplexné. Ale dovolím si dve odporúčania. Prvé je, že ak klesajú predaje, tak znížiť výdavky na reklamu a podporu predaja je nesprávne. Ak neviem odbehnúť maratón pod 4 hodiny, tak treba viac trénovať a nie prestať. A druhé odporúčanie, že okrem hasenia situácie sa treba pozerať aj po príležitostiach. Príležitosti sú veľké, a tá „hviezdna brána“ bude otvorená iba krátko. Zamyslite sa čo môžete robiť inak, ako inak pristúpiť k trhu a vyťažiť z tejto situácie. Ešte pošepnem, myslite online.