Digitálny marketing a koronavírus 2020: Ján Urbančík z NetSuccess
Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie a odporúčania členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).
Dnes Ján Urbančík, riaditeľ, NetSuccess
Teraz určite nebude priestor na to minúť veľkú časť rozpočtu na kreatívu s otáznym vplyvom na efektivitu kampaní. Marketingové oddelenia to budú mať určite oveľa ťažšie, keďže dostanú menšie rozpočty a budú musieť prudko zlepšiť návratnosť. Preto začnú škrtať najmä tam, kde je efektivita nízka, alebo ťažko merateľná. Utrpia tým slovenské médiá, ktorým klesnú priame predaje. Zadávatelia budú čoraz viac dôverovať „robotom“ v programatickom nákupe a špecialistom na výkonnostnú reklamu. Poklesy budú počítať všetky agentúry, najviac tie, ktoré sa sústredia najmä na kreatívu a brandovú časť rozpočtov. Klienti sa začnú sústreďovať na výkonnostný marketing, na ktorý sa na Slovensku na najvyššej úrovni špecializuje málo agentúr. Tie možno teraz dostanú šancu pomôcť aj klientom, ktorí o nich doteraz nejavili záujem, keďže celý rozpočet zverili iba jednej agentúre.
História ukázala, že z krízy vychádzajú silnejšie tie firmy, ktoré investujú do marketingu aj počas ťažkých období. Verím, že na to firmy nezabudnú, ale budú sa výrazne viac pozerať na efektivitu. Istou výhodou pre klientov, ktorí udržia rozpočty bude to, že práve v programatickom predaji reklamy poklesnú ceny vďaka nižšiemu záujmu, takže výkonnostné agentúry dokážu nakúpiť viac za menej. V spojení s inteligentným cielením a re-targetingom tak môže šikovne zmýšľajúcim marketérom táto situácia vlastne pomôcť dosiahnuť želané ciele oveľa efektívnejšie. NetSuccess sa zrodila práve počas poslednej veľkej ekonomickej krízy a preto sme plne pripravení klientom pomôcť vyťažiť z tejto ťažkej situácie to najlepšie, keďže efektivita je naša filozofia nielen počas krízy, ale aj mimo nej.