Digitálny marketing a koronavírus 2020: Marián Hlinka z Elite Solutions

Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie a odporúčania členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Dnes Marián Hlinka, Client Service Director, Elite Solutions

Na dlhodobé prognózy je pomerne skoro a je veľmi ťažké predpovedať čo presne sa stane, ak vezmeme do úvahy, že pandemickú situáciu tu máme pár týždňov. Isté je však jedno. Tak ako celé hospodárstvo aj marketing čakajú ťažké časy a nie všetci z nich vyviaznu “živí".

Na druhej strane situácia otvára obrovské množstvo príležitostí pre šikovných a prezieravých. Kým niekto v silnom vetre stavia múr, iný postaví veterný mlyn.

Digitálny marketing iste postihne krátenie budgetov, produkčných aj mediálnych. Napriek tomu je jeho pozícia oproti eventom či ďalším mkt aktivitám prakticky neohrozená. Digitál tu bol pred pandémiou, počas a bude aj po nej. Aj keď zrejme chudobnejší.

Ak sme sa pred príchodom Covid-19 bavili, že marketing bude kreatívny a technologický, dnes to platí niekoľko násobne. Idey sa budú často prikláňať k témam ako pomoc a ľudskosť.

Dominovať budú kreatívne nápady, ktoré vedia organicky získavať pozornosť a zvyšovať tak mediálnu hodnotu kampaní a šetriť napnutý budget. Úspech budú mať kampane, ktoré sa budú vedieť prispôsobiť situácii na trhu.

Tlak bude aj na efektivitu. Nikto si nebude môcť dovoliť vyhadzovať peniaze na neúčinné riešenia.

Ešte väčšiu silu dostanú sociálne siete, ktoré sa v čase pandémie stali doslova spravodajským kanálom. Priestor budú mať aj naďalej influenceri a micro influenceri, aj keď o niečo menej ako pred krízou.