Digitálny marketing a koronavírus 2020: Martin Kukoľ zo Socialists
Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie a odporúčania členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).
Dnes Martin Kukoľ, Chief of Socialists
V mediálnom pretlaku informácií je zaujímavé sledovať, ktoré značky sa zvládajú adaptovať dobre a ktoré pohoria. Teraz sa ukazujú manažmenty a riadiace jednotky viacerých firiem - či konajú v panike, alebo sa rozvážne nechajú poučiť či už z minulej recesie, alebo aj aktuálnych faktov.
Aktuálna kríza prinesie tlak zadávateľov na efektívne míňanie budgetov a viditeľnejší dosah reklamy na predaje. To závisi od toho, či budú mať firmy reklamu v položke náklad alebo investícia. Náskok preto bude mať efektívna kreativita. Prejaví sa to aj na Effie prihláškach: uvidíme, ktoré agentúry a klienti dokážu ťažiť z tejto situácie.
Pokračovanie preklápania focusu ATL, respektíve veľkých agentúr na digitálne skills, pozície a scope of work. To vytvorí tlak na menšie digitálne agentúry, keďže sú pre nich čím ďalej, tým viac konkurenciou veľké reklamné domy. Tento proces môže aktuálna situácia urýchliť - keďže malé agentúry sú zraniteľnejšie. Aj keď na druhú stranu, majú priestor ukázať svoju flexibilitu.