Digitálny marketing a koronavírus 2020: Natália Vargová z CORE4

Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie a odporúčania členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Dnes Natália Vargová, CORE4 Advertising

Väčšina značiek bude vyčkávať, snažia sa čítať situáciu, kedy a ako začnú opäť komunikovať na svojich spotrebiteľov.

Marketingové budgety sa budú znižovať ako prvé takmer vo všetkých firmách v snahe dohnať straty, mnohí tak roztočia vlastnú kontraproduktívnu špirálu.

Keďže ľudia sú na HO, sú menej výkonní, budú dočasne klesať aktivity značiek.

Dobrí marketéri vedia spolu s agentúrou uchopiť situáciu do rúk a vyťažiť z komunikácie na podporu brand awareness, ale aj predaja. Marketingové tímy postavené do dobrých časov zlyhajú.

Bude narastať online komunikácia na úkor ostatných media typov. Stále bude prevládať fokus na sociálne siete, videoobsah, GDN.

Vznikne priestor na nasadenie nových online foriem komunikácie pre značky – aby sa spojili so zákazníkom face to face a vedeli mu nahradiť osobné stretnutia. Zostane aktuálny trend zobrazovanie reklamy v textových messengeroch, kde užívatelia trávia stále viac času – WhatsApp, FB Messenger, Instagram...

Výrazný priestor dostanú developerské projekty – zanedbané weby, microsite, eshopy, online aplikácie a podobne.

Druhú vlnu slávy bude zažívať aj display reklama.

PPC môže narastať, ale je možné, že značky zvolia cestu najímania vlastných špecialistov do interných teamov, tento trend tu bol už pred koronou.