Digitálny marketing a koronavírus 2020: Peter Csemez z paravan interactive
Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie a odporúčania členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).
Dnes Peter Csemez, Managing director, paravan interactive
Dôraz na povedomie o značke sa ešte znásobí. Známejšie a aktívnejšie značky budú mať úžitok z aktuálnej situácie. Značky, ktoré aktuálna situácia nepoloží na kolená by mali využiť tento čas a ukazovať sa svojim potenciálnym zákazníkom. Mali by si uvedomiť, že ak ich konkurencia utlmila svoju komunikáciu, tak môžu nad nimi získať náskok.
Urýchlenie digitálnej transformácie. Firmy a značky, ktoré odkladali a zanedbávali digitálnu transformáciu a prechod na online predaj sa dnes smutne pozerajú, ako ich konkurenti v súčasnosti ďalej fungujú a zvyšujú svoje obraty. Preto si myslím, že tí ktorí prežijú, tak ich fokus bude na prehodenie svojich služieb či tovarov do online sveta. Dôležitú úlohu zohrá aj to, akým spôsobom bude doriešený celý nákupný proces, od objednania, cez platbu, až po doručenie.
Zväčší sa počet oblastí, ktoré budú môcť byť propagované influencermi a tiež si myslím, že firmy budú aktívnejšie vo využívaní rôznych nástrojov, ktoré zjednodušujú a zefektívňujú prácu s digitálnym marketingom. Objem výdavkov do online priestoru v roku 2020 je ťažké odhadovať, bude to záležať na tom, ako dlho bude prebiehať krízový stav a ako rýchlo po jeho skončení sa vrátia firmy do pôvodných koľají.