Digitálny marketing a koronavírus 2020: Rasťo Bahurinský z THIS IS LOCCO

Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020 vo svetle súčasnej pandémie? Prípadne, ako by mal vyzerať? Pozrite sa naňho cez krátke aktuálne predikcie a odporúčania členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Dnes Rasťo Bahurinský, CEO, THIS IS LOCCO

Všetko záleží od dĺžky trvania aktuálneho stavu, odhady sú rôzne. Každopádne sa nám vo veľmi krátkej dobe výrazne zmenili všetky plány a očakávania od roku 2020.

Digitálne média sú a budú zrejme najmenej ohrozeným médiom počas pandémie s očakávaným poklesom v najbližších 3 mesiacoch 10-20%. Napriek poklesu zaznamenávajú nárast sledovanosti a stanú sa teda ešte efektívnejšie ako pred pandémiou.

Očakáva sa teda dlhodobý nárast konzumácie digitálnych médií a tomu musia klienti prispôsobiť svoju komunikáciu. Pandémia urýchli digitalizáciu a to aj u populácie, ktorá digitál dodnes využívala iba veľmi sporadicky. Napriek veľmi náročnej situácií musia klienti makať ďalej. Zamerať sa na to, čím by mohli v aktuálnej situácií pomôcť. Pozrieť sa na to, na čo nebol doteraz čas. Zlepšiť to, čo budú reálne potrebovať v blízke budúcnosti.

Pomôcť v aktuálnej situácii môžu napríklad cez rôzne podporné aktivity, rady a návody, alebo aj cez krátenie dlhej chvíle zábavným obsahom. Je zaznamenaný výrazne zvýšený dopyt po online tréningoch, kurzoch, receptoch, vzdelávaní, zábave pre deti. Spojenie značky s podobným obsahom, môže byť správny krok pre podporu image. Jednoducho je potrebne ostať zákazníkom na očiach a byť užitočný. A medzitým sa pripravovať na „novú dobu digitálnu“. Urobiť si dôkladnú revíziu aktuálnej digitálnej komunikácie a pripraviť vhodnú komunikáciu a predajné kanály na nasledujúce obdobie.