Digitálny marketing na Slovensku v roku 2020: Ladislav Ferenczi z ecake

Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020? Pozrite sa naňho cez krátke predikcie členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Dnes Ladislav Ferenczi, Executive Director agentúry ecake:

Na sociálnych sieťach očakávame výraznejší vplyv chatovacích aplikácií a služieb. V súčasnosti je na vzostupe komunikácia prostredníctvom chatovacích botov a tento trend sa môže ešte prehĺbiť po možnom vytvorení spoločnej platformy Messengeru, Instagramu a WhatsAppu, ktoré avizoval Facebook. Influenceri budú aj naďalej dôležitou súčasťou marketingu značiek, ale spoluprácam budú predchádzať podrobnejšie analýzy ich publík. Výhodu budú mať autentické profily s vyšším engagementom a nižším výskytom mass followerov. Na Facebooku sa zdôrazňuje funkcia vyhľadávania, čoho dôkazom je aj vznik nového umiestenia pre reklamy. Zaujať vo vyhľadávaní nemusíme iba stránkami, ale aj čoraz dôležitejšími skupinami, ktoré sú pre množstvo značiek stále nevyužitá možnosť, ako získať neplatený engagement a generovať neustále nový používateľský obsah.

Personalizovaná reklama bude stále číslo jedna aj v novom roku. Nadstavbou na personalizovanú reklamu by mala byť optimalizácia vstupných stránok pre mobilné zariadenia − prípadne ich úplné oddelenie a prispôsobenie na smart zariadenia. V roku 2020 očakávame znovu rast trendu hlasového vyhľadávania aj keď slovenčina ešte nie je plne podporovaná − očakáva sa jej spustenie, preto je vhodné pripraviť svoj web napr. FAQ. Keďže Google sprístupnil na slovenskom trhu shopping iba minulý rok, je dosť možné, že počet inzerentov v tomto formáte bude stále rásť, čomu určite pomôžu aj inteligentné (smart) kampane. Inteligentné kampane v sebe zahŕňajú niekoľko formátov, ktoré pomôžu zvýšiť efektivitu kampane vďaka analýze konvertujúcich návštevníkov.

Pri programatickom nákupe bude najdôležitejšiu úlohu zohrávať práca s dátami (publikami) − či už vlastnými alebo z „trhoviska“. Na Slovensku cítime rast záujmu o programatický nákup reklamy, a preto očakávame, že budeme mať postupne k dispozícii čoraz viac publík od poskytovateľov priamo z nášho trhu.