Digitálny marketing na Slovensku v roku 2020: Peťo Csemez z paravan interactive

Ako bude vyzerať digitálny marketing na Slovensku 2020? Pozrite sa naňho cez krátke predikcie členských agentúr Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA).

Dnes Peter Csemez, Managing Director v paravan interactive:

1. Väčší dôraz na budovanie povedomia o značke - je veľa firiem, ktoré to zanedbávajú a tlačia len na výkon. V krízových časoch sa to prejaví a budú víťaziť spoločnosti s dobrým povedomím o svojej značke. Keď to budú mať vhodne skombinované s výkonnostnými kanálmi a aj ďalšími formami komunikácie, tak budú z toho ťažiť aj v ťažších časoch.

2. Rozšírenie influencer marketingu − zväčší sa počet oblastí, ktoré budú môcť byť propagované influencermi. Dnes je to u nás hlavne o pomerne malej skupine influencerov, ktorí majú veľké skupiny sledovateľov a predávajú sa pre najrôznejšie účely. Predpokladám, že budú určité segmenty podnikania (napríklad gastronómia), v ktorých budú influenceri, ktorí budú mať taký počet sledovateľov, že budú atraktívni aj pre úspešné a veľké značky a spoločnosti.

3. Čo sa všeobecnejšej predpovede týka, tak to vidím na rok s nárastom výdavkov na digitálny marketing. Predpokladám viacej peňazí, ktoré pôjdu priamo slovenským médiám, najmä na bannerovú reklamu, video reklamu a natívnu reklamu. Tiež si myslím, že firmy budú aktívnejšie vo využívaní rôznych nástrojov, ktoré zjednodušujú a zefektívňujú prácu s digitálnym marketingom, či už ide o sledovanie aktivity návštevníkov stránky, nástrojov na automatizovanie reportov, alebo komplexné systémy, ktoré zabezpečujú marketingovú automatizáciu.