Digitálny OOH na Slovensku? Už vidieť prebúdzanie jeho potenciálu

Takto zhodnotil v krátkom rozhovore aktuálny vývoj segmentu Digital out of home (DOOH) na Slovensku Ondrej Hort, CEO QEX v SR a ČR, ktoré prevádzkujú sieť digitálnych panelov v českých a slovenských obchodných centrách . Na online konferencii Connected RULEZZ sa v rámci diskusného panelu Connecetd World dozvieme aj to, prečo by sme aj digitálny outdoor nemali vynechávať z mediálnych plánov našich značiek.

M: QEX patrí k priekopníkom toho, čo sa nazýva Digital out of home (DOOH) a teda to, čo najmä v ostatných rokoch na rozvinutých trhoch rastie. Ako hodnotíte vývoj tohto segmentu na Slovensku? Ako sa vyvíjajú klienti, ich požiadavky, Vaše ponúkané riešenia?

OH: Na Slovensku bol vývoj DOOH spočiatku pomalší, najmä kvôli nižšej digitalizácii infraštruktúry, konzervatívnejším nákupným zvyklostiam klientov a obmedzenému rozpočtu na inovatívne formy reklamy. V posledných rokoch však evidujeme výrazné zrýchlenie, a to najmä vďaka klesajúcim nákladom na technológie, zvýšenému dopytu zo strany zákazníkov a tiež návratu ľudí do verejného priestoru po pandémii. V súčasnosti klienti očakávajú najmä dobrú vizibilitu, založenej na dobrej lokalite nosiča a jeho dizajne. Nesmie chýbať pútavý obsah, založený na videu či animácii, exkluzivita miesta predaja – preferované sú najmä nákupné centrá, ekológia – bez plagátov a možnosť meniť vizuál v priebehu kampane.

M: Digitálne prostredie je známe tým, že ponúka veľa dát o dosahu, sledovanosti, engagemente... Ako je to s dátami o DOOH na Slovensku?

OH: Dáta o OOH či o DOOH sú v plienkach. Je to rozhodne priestor na zlepšenie. Zahraničné trhy nezriedka fungujú na programatickom nákupe. Je otázkou času, kedy sa tomutu trendu prispôsobime aj my a vyzerá to tak, že tomu bude už čoskoro.

M: Povedzte tri dôvody, prečo by zadávatelia mali uvažovať o DOOH aj v prostredí nášho mediálneho trhu. Sú typy kampaní, pri ktorých je DOOH efektívnejší než iné formy outdooru?

OH: Poviem rovno štyri (smiech). Pútavejšia forma obsahu, nižšie náklady na produkciu, flexibilita a ekológia. Viac sa určite dozviete priamo v našom diskusnom paneli na online konferencii Conneceted RULEZZ.

Ondrej Hort bude súčasťou panelu Connected World na online konferencii Connected RULEZZ už 11. júna, kde spolu s predstaviteľmi Bauer Media Slovakia, Hyundai Slovakia, Tesco Media a ďalšími bude diskutovať o tom, ako sa digitálne touchpointy stávajú súčasťou každodenného života zákazníkov.

Online konferencia Connected RULEZZ – online, pohodlne odkiaľkoľvek už 11. júna 2025. Viac informácií TU.

A okrem toho nezabudnite! Najväčšia výročná marketingová konferencia Marketing RULEZZ 2025 bude opäť 20. novembra v Starej tržnici v Bratislave. Registrácie už čoskoro! SAVE THE DATE!