Efektívny marketing: Les Binet o tom, prečo marketéri potrebujú ekonometriu

Je model digitálnej atribúcie v marketingu skutočne mŕtvy? Aspoň tak to naznačuje článok Samuela Scotta na portáli The Drum, ktorý vzikol na základe rozhovoru s Lesom Binetom, protagonistom efektívneho marketingu a využitím ekonometrie v reklamnej branži. Autor argumentuje, že digitálna atribúcia už nie je postačujúcim nástrojom na meranie marketingového úspechu a poukazuje na dôležitosť ekonometrických modelov pri plánovaní a hodnotení marketingových kampaní. A práve podľa Lesa Bineta môže správne použitie ekonometrie priniesť objektívne a presné výsledky a umožniť marketérom lepšie porozumieť vplyvu ich investícií na efektivitu komunikácie. "Atribúcia - rýchlo a lacno - vám dá presnú a nesprávnu odpoveď. Ekonometria - pomaly, prácne a draho - vám dá odpoveď, ktorá je správna," hovorí Les Binet v článku. Ako to teda je? Aké sú základné „pre a proti“ digitálnej atribúcii – to sa už dozviete v článku na portáli The Drum.

Les Binet, Group Head of Effectiveness v agentúre adam&eveDDB z UK, je dnes už marketingovou legendou v oblasti efektivity marketingu či merania účinnosti reklamy. Tak si ho nenechajte ujsť: Les vystúpi ako keynote spíker 22. novembra 2023 v Starej tržnici v Bratislave na konferencii Marketing RULEZZ 2023: Back to the ROOTS. Vstupenky Super Early Birds len do 31. júla 2023!

Foto: The Drum