Ehrenberg-Bass Institute: Umierajú veľké značky? Tu sú mýty a fakty podľa vedy

Viete, že predstava, že veľké značky umierajú kvôli tomu, že malé lokálne a národné značky rastú, nie je pravdivá? Svet sa nemení, ani zákony ekosystémov, kde VEĽKOSŤ je jedna z kľúčových stratégií (iná stratégia, ak sa nedá už byť veľký, je napríklad – početnosť, špecializácia na úzku niku, parazitovanie na úspešných a pod.). A to platí aj v ekosystéme značiek. Pozrite si trošku staršie ale stále platné zistenia Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science na základe dlhých dát.

Medzi ďalšie mýty, ktoré kolektív vedcov pod vedením profesora Byrona Sharpa v spolupráci s profesorkou Magdou Nenycz-Thiel a ďalšími v inštitúte študujú, sa dajú zaradiť tvrdenia ako: Vernosť značke klesá, mladí ľudia čoraz viac nedôverujú veľkým značkám a odmietajú ich, malé značky majú vysokú úroveň lojality, aj, že digitálne médiá poskytli malým značkám lacný spôsob, ako osloviť spotrebiteľov vytvorením rovnakých podmienok a ďalšie. Oplatí sa prelúskať originálny text, aby ste sa v ďalšej marketingovej praxi mohli týmto scestným mýtom vyhnúť.

A práve Magdu Nenycz-Thiel si môžete vypočuť a počas panelovej diskusie jej aj môžete položiť otázky už 16. mája 2023 v Bratislave na konferencii Marketing RULEZZ Special: Brand Edition.

Magda Nenycz-Thiel

Foto: pixabay.com; Gerd Altmann.