Emočná kreativita v reklame: Ako tvoriť a rozprávať silné príbehy

Dva príklady vystihujú dva celkom rozdielne kreatívne prístupy, ktoré majú čosi spoločné − výrazné emócie vychádzajúce zo silného príbehu. Ale poďme postupne. Pri rozprávaní príbehov môžete uchopiť viac príbehov naraz, a tie potom v ďalšej komunikácii rozmieňať na drobné, ako v spote This Girl Can od organizácie Sport England. Alebo môžete celý príbeh sústrediť do jedného jasného posolstva, ktoré je pointou príbehu a jej prezradením to končí, ako v spote We've All Been There od Friends of the Earth’s.

Prečítajte si aj niečo o pozadí kampane, ktorá odhaľuje skutočné príbehy 5 žien naraz. Všetko začína tým, že ženy sa menej zapájajú do pohybových aktivít ako muži. Keďže fyzická a psychická kondícia spolu súvisia, kampaň povzbudzuje ženy a ukazuje im, že sa netreba báť prekonávať stres, aj (zdravotné) problémy, či získavať sebavedomie cvičením a športom v akomkoľvek období či stave. A že je normálne byť spotená, unavená a nedokonale upravená. Dokonca žene, ktorá má menštruačné kŕče je vidieť pred cvičením jógy nitku tampónu. Naozaj zaujímavý a pritom veľmi decentný príklad, ako pozitívne poukázať na problémy žien.

Druhá ukážka je zo série akčných príbehov. Žena nasadzuje život a naháňa nákladiak, aby napravila svoju chybu − plastovú fľašu hodila omylom do nesprávneho koša. Tento príbeh je zaujímavý svojou pointou, ktorá je súčasne posolstvom − nesprávny kôš.