Filip Kuna: Ako môžu aj tie najlepšie značky padnúť na úplné dno?
Viete, že Nokia bola piatou najväčšou firmou sveta? Každý druhý mobilný telefón na svete mali ľudia od nich. Značka neohrozene kráľovala - mala prakticky všetko: neobmedzené zdroje, databázu zákazníkov, dáta o trhu, na aké si len spomeniete. A keď o pár mesiacov neskôr prišiel Apple s iPhonom, ich vlastní výskumníci ich varovali pred týmto novým veľkým trendom. Ale v centrále boli pokojní. Ich „big data“ im nehovorili nič o tom, že by ľudia chceli veľké ťažké telefóny, čo sa rýchlo vybijú a ľahko rozbijú. Naviac Applu trvalo 74 dní, kým predali miliónty kus a Nokia ich predávala milión denne... Ale vidíte – stačilo 8 rokov, inteligentné telefóny začali dominovať a Nokia takmer prestala existovať. A ponaučenie? Viac sa už dozviete v ďalšej Filipovej pravidelnej dávke motivačných marketingových inšpirácií - stačí si len kliknúť na jeho nový newsletter.
A nezabudnite sa prihlásiť sa na odber newslettrov Filipa Kunu TU. Lebo je dobré mať FILIPA:)