Filip Kuna: Viete, vďaka čomu sa Coca-Cola stala celosvetovo populárnou?
Coca-Cola je dnes celosvetovým symbolom priateľstva a osvieženia, ale nebolo to vždy tak. Keď firma zahájila svoju medzinárodnú expanziu v 20. rokoch minulého storočia (dovtedy bola populárna hlavne v USA), tak to žiadne veľké terno nebolo. Neznáma zahraničná značka, veľa iných alternatív na trhu, nerozvinutá distribúcia, pozvoľný rast. Veci sa začali meniť k lepšiemu v 1928, keď sa spoločnosť prvýkrát stala sponzorom letnej olympiády v Holandsku. Na skutočný zlom si však museli počkať až do 2. svetovej vojny, keď sa do nej zapojilo USA. Generál Eisenhower, ktorý viedol armádu v Severnej Afrike, potreboval pre vojakov niečo, čo by im pripomínalo ich domov. A tak, okrem iného, poslal do Coca-Coly urgentnú objednávku na vybudovanie 10 tovární, aby boli schopní doručiť 6 miliónov fliaš mesačne. A čo bolo ďalej? Viac sa už dozviete v ďalšej Filipovej pravidelnej dávke motivačných marketingových inšpirácií - stačí si len kliknúť na jeho nový newsletter.
A nezabudnite sa prihlásiť sa na odber newslettrov Filipa Kunu TU. Lebo je dobré mať FILIPA:)