FOMO Marketing: 27 tipov, ako využiť strach spotrebiteľa zo straty

FOMO (Fear Of Missing Out) sa udomácňuje v marketingu, lebo správne aplikovaný strach zo straty zvyšuje podiel rozhodnutí „kúpiť“ viac ako o 50%. Ľudia nechcú zmeškať výhodný nákup a stratiť tak príležitosť na získanie materiálneho alebo emocionálneho zisku. Hlbší pohľad do mozgu, ktorý skúmal mechaniku vnímania straty, opakovane potvrdil, že stratu mozog spracúva rovnako ako fyzickú bolesť. A každý z nás vie, ako veľmi sa snažíme vyhnúť bolesti. Dokonca nám v tom pomáhajú automatické reflexy a pudy, ktoré sa nám vyvinuli evolúciou. Preto FOMO funguje, lebo mozgy sa snažia utiecť od bolesti kúpou. V prehľadnej infografike na portáli SMT a objavíte 27 spôsobov, ako prostredníctvom FOMO tipov oslovíte priamo pudy.