Identitotvorná kreativita: Ako využiť špecifiká národa na budovanie značky

Vravíme: „Iný kraj, iný mrav“, čo môže byť jedinečný zdroj inšpirácie pre reklamu. Prečo? Ak má niektorý národ niečo v krvi, potom je to súčasťou DNA aj tamojšej značky. Poznáme ukecaných Španielov, s prírodou spätých Nórov, dochvíľnych a spoľahlivých Dánov, úctivých Japoncov, či horkokrvných Brazílčanov. Pozrime sa, ako tvorcovia reklám využili v spotoch hlavné črty Kanaďanov, Rusov, či Fínov:

Air Canada využíva nálepku, pomocou ktorej spája svoju značku so slušnými spôsobmi typickými pre Kanaďanov. V kampani vystupuje kanadská herečka − celebrita Sandra Oh, známa ako doktorka Cristina Yang zo seriálu Klinika Grace, či filmov Pod toskánskym slnkom a Bokovka. Vtipný spot Travel Like a Canadian pekne prezentuje hodnoty národa aj značky.

Smirnoff prichádza akože s hraným dokumentom, ktorý zachytáva dramatický príbeh značky Smirnoff v kampani Infamous Since 1864. Je o tom, ako sa vodka, ktorá bola pôvodne vyrábaná pre ruských cárov, inflitrovala do celého sveta.

A ak čakáte, že do tretice príde strhujúca dynamická bomba, tak to bude inak. Burger King si vzal na mušku chladných Fínov a ponúkol niečo pre introvertov. Nákup Whoppera bez slov, emócií, či čohokoľvek iného.