IKEA v kontroverznom videu ukázala, ako tyrania a šikana zabili rastlinu

Jedným z posolstiev značky IKEA je v viera pozitívne emócie a to, že ako sa ku sebe správame, má dopad na naše šťastie a spokojnosť. Práve preto sa vo svojom nedávno medializovanom experimente IKEA rozhodla poukázať na negatívne dôsledky šikany, hejterstva a týrania medzi ľuďmi. Agentúra Memac Ogilvy Dubaj v mene značky vystavila v dubajskej škole dve rastliny. Jedna počúvala výroky typu: “si zhnitá“, “nie si vôbec zelená“ a druhá niečo krajšie, ako: “mám radosť pri pohľade na tvoj kvet“. Výsledok? Po 30 dňoch sa pozitivita a negativita prejavila na oboch rastlinách – jedna kvitla ďalej a druhá zvädla. Video vyvolalo veľkú diskusiu a mnohí považujú výsledok experimentu za zmanipulovaný. No a čo?