Istropolitana: Ako zistiť, či je vizuál vašej reklamy dobrý? Je tu eye tracking

Aj pri tvorbe vizuálov sa môžete rozhodovať na základe faktov alebo pocitov. Tu už našťastie existuje objektívna technológia, ktorá dokáže priniesť reálne odpovede na základe faktov − eye tracking. Je dôležitejšia, ako si myslíme, lebo očná dráha, teda to, kam, ako dlho sa pozeráme a v akom poradí sa na prvky vizuálu pozeráme, je riadená nevedomými oblasťami mozgu. To všetko nemáme pod vedomou kontrolou. V blogu tandemu Berčík, Havela z agentúry Istropolitana Ogilvy sa dozviete viac o tejto u nás zriedkavo využívanej metóde testovania aj na základe ukážok. Asi najzaujímavejšie je na nej to, že až z výsledkov si človek (stratég, kreatívec) uvedomí, že aj statický vizuál mozog prevádza na storyboard, teda na príbeh, ktorý je tvorený sledom prijímaných informácií. A ak je príbeh iný, ako si predstavujete, potom viete upraviť kreatívu a „vyvinúť“ dobrý vizuál.

Ilustrácia na titulke: blog.istropolitanaogilvy.sk.