Je tu iniciatíva #ludskostdofiriem, pridáte sa?
Cieľom iniciatívy, za ktorou stoja Daniela Choma a Alexandra Hollá z čLOVEčiny a Edita Angyalová z podcastu Diagnóza podnikateľ, je zviditeľniť majiteľov a majiteľky takých firiem, v ktorých firemná kultúra umožňuje zamestnancom prežívať ľudskosť, kvalitné pracovné prostredie a autenticky pozitívne vzťahy. A ktoré sú práve preto ziskové, a na trhu komerčne úspešné.
Varovaním môžu byť najnovšie výskumy, ktoré odhaľujú, že vyše 80% zamestnancov vo svete nie je angažovaných, alebo sa vo svojej práci priamo de-angažujú. Gallup odhadol, že táto zmena v pracovnom správaní stojí USA 7,8 triliónov dolárov ročne v poklese produktivity. Problém sa týka aj Slovenska.
Zároveň aktuálne prieskumy tiež uvádzajú, že 69% opýtaných zamestnancov by bolo viac angažovaných, keby sa zvýšila miera toho, ako si ich firma váži a rešpektuje – teda miera kvality pracovných vzťahov v ľudskej rovine.
Riešením je autentické zvýšenie záujmu o zamestnancov a prehlbovanie pracovných vzťahov na pracovisku. Práve tomu napomáha biznis hra Človečina zameraná na rôzne aspekty pracovného života, od riešenia konfliktov až po posilnenie firemnej identity a hodnôt. Kľúčovým predpokladom kvalitnej firemnej kultúry je hodnotová výbava majiteľa či majiteľky firmy – a to, aké pracovné prostredie vo svojich firmách následne budujú.
Podcast Diagnóza Podnikateľ dlhoročnej CEO Edity Angyalovej prináša príbehy takých podnikateľov, ktorí úspešne integrovali ľudskosť do svojich firemných stratégií. Rozhovory s lídrami týchto firiem ponúkajú hlboký vhľad do ich prístupov. A môžu inšpirovať aj ostatných zakladateľov, majiteľov a manažérov, ktorí si v svojom biznise chcú zachovať ziskovosť aj ľudskú tvár.
Význam iniciatívy:
„V súčasnom rýchlom a konkurenčnom svete sa ľahko stráca z dohľadu, že úspech firmy závisí nielen od čísiel, ale aj od ľudí, ktorí za týmito číslami stoja,“ povedala Daniela Choma, spoluzakladateľka značky Človečina. „Majitelia firiem, na ktorých svojou iniciatívou upozorňujeme, sú úspešní a ľudskí zároveň. Firemná kultúra založená na ľudskosti pre nich nie je len akýmsi firemným benefitom - naopak, je integrálnou súčasťou ich dlhodobého a udržateľného úspechu v biznise.“ dodáva Edita Angyalová, autorka podcastu Diagnóza Podnikateľ.
Ďalšie firmy a ich zamestnanci, ktoré sa s touto iniciatívou stotožňujú, do nej môžu nominovať svojich majiteľov. Mali by spĺňať dve podmienky: mať „diagnózu“ podnikateľ a budovať človečinu vo firme.
Iniciatíva vyvrcholí nahrávaním podcastu Diagnóza Podnikateľ naživo dňa 7.12.2023 od 12:00 v štúdiu Podcaster v Bratislave. Hosťami budú Daniela Choma a Alexandra Hollá s ich podnikateľským príbehom, a pripoja sa aj viacerí majitelia firiem, ktorí boli súčasťou iniciatívy. Spolu s Editou Angyalovou budú diskutovať okrem iného tiež o tom, ako sa dá vo firme kvalitne zvládnuť náročné predvianočné obdobie. Livestream bude prebiehať na YouTube tu: https://www.youtube.com/@DiagnozaPodnikatel.
Komplet iniciatívu odsledujete na Facebooku alebo LinkedIne pomocou #ludskostdofiriem.
Fotokoláž: #ludskostdofiriem.