Juraj Karpiš z INESS: No nekúp to! Aj keď to nepotrebuješ

„Muži kupujú diamanty pre pohľad na tvár ženy, keď otvorí krabičku. Ženy kupujú diamanty pre pohľad na tvár inej ženy, keď na nich diamant uvidí.“ Aj totuto starou marketingovou múdrosťou vysvetľuje Juraj Karpiš skutočnosť, prečo si častokrát kupujeme aj to, čo vlastne nepotrebujeme. Lebo nie vždy ide o peniaze. A keď sa k tomu pripočítajú tzv. „zlé peniaze“, máme nad čím naozaj všetci premýšľat. O tom, kam naša „marketingová“ konzumná spoločnosť dotlačila túžbu po spoločenskom statuse, komu dávať svoje peniaze a lajky, prečo sa až budúci rok dozvieme, ako to vyzerá s ekonomickou bublinou a aj to, prečo sa Juraj rozhodol „shortovať“ Teslu. To všetko v jeho krátkom a aktuálnom prehľade zo sveta ekonomiky, psychológie a marketingu vo vzájomných súvislostiach.