Kulinárska reklamná kampaň na Spotify: Hudba, ktorú môžete ochutnať

Vyzerá to tak, že platforma Spotify dokáže vytvárať atraktívny komunikačný priestor pre kampane rôznorodých značiek - stačí len bezhraničná kreativita a schopnosť narábať s nástrojmi digitálneho marketingu. Nedávno o tom presvedčila aj „kuchársko-kulinárska“ značka Tramontina, ktorá spolu so svojou agentúrou JWT Brazil vyvinula algoritmus, ktorý dokáže každú pesničku na platforme Spotify „premeniť“ na kuchársky recept. Jeho podstatou je neuro fenomén „synesthesia“, čo je princíp, že stimulácia jedného zmyslu, ako napríklad sluch, dokáže evokovať alebo vyvolávať iné zmysly – v tomto prípade určité chute. Takto bolo možné aj za pomoci AI priradiť ku každej pesničke na Spotify určité chuťové parametre a na základe nich vytvoriť 44 miliónov unikátnych kuchárskych receptov. „Hudba, ktorú môžete ochutnať“ je názov tejto kampane a na záver otázka: Hádajte, aký recept sa spája so slávnou skladbou Pre Elišku od Ludwiga van Beethovena? Odpoveď je aj vo videu a a v anotácií kampane na portáli Ad Age.