Lenka Čamborová z Bauer Media: Zvuk je efektívny spôsob oslovenia zákazníkov!

Zvuk dokáže vyvolať emócie, ktoré žiadny iný zmysel neprekoná. Lenka Čamborová, Commercial & Strategy Director v Bauer Media Slovakia, počas svojej prednášky na konferencii Connected RULEZZ 2025 zdôraznila, akú silnú rolu hrá zvuk v marketingovej komunikácii. Čo všetko nám prináša digitálne audio a prečo by malo byť súčasťou marketingového mixu značiek?

Sila zvuku: emócie, správanie zákazníkov a výhody digitálneho audia

Hoci svetlo cestuje rýchlejšie ako zvuk, náš mozog spracováva zvuk omnoho rýchlejšie,“ upozornila Lenka Čamborová hneď v úvode. Zvuk ovplyvňuje naše emócie, správanie, ale aj fyziologické reakcie. V marketingu to znamená, že zvuk môže dramaticky ovplyvniť, ako zákazníci vnímajú značku a jej produkty. Ako príklad uviedla reklamu, ktorá len zmenou hudby dokáže úplne zmeniť vnímanie spotu. „Obraz vám povie, čo sa deje, ale zvuk vám napovie, čo máte pri tom cítiť,“ zdôraznila Lenka.

Digitálne audio pritom nie je konkurenciou tradičného rádia, ale jeho doplnkom. Rádio sa využíva, keď je potrebný vysoký zásah alebo frekvencia kampaní, digitálne audio zas umožňuje „laserovo presné cielenie“. Zahŕňa streamované rádio, podcasty či hudobné platformy. „Digitálne audio má množstvo benefitov – personalizovaný obsah pre poslucháčov, presné cielenie pre zadávateľov reklamy a novú platformu distribúcie obsahu pre nás ako mediálny dom,“ uviedla Lenka Čamborová.

Audio XI, dáta a nové trendy v digitálnom audiu

Platforma Audio XI umožňuje dynamickú monetizáciu digitálneho audia, spája viac ako 50 rôznych značiek a dosahuje 2,5 milióna unikátnych poslucháčov mesačne. Až 93 % reklám je dopočúvaných do konca, čo dokazuje vysokú efektivitu tohto média. Digitálne audio poskytuje značkám jedinečné výhody, ako merateľnosť kampaní, možnosť dynamicky meniť reklamu a vysokú efektivitu cielenia. Klienti platia len za skutočne odbehnuté impresie a môžu využívať rôzne formáty ako pre-stream, in-stream či post-stream. Dynamické vkladanie reklám umožňuje značkám flexibilne reagovať na aktuálne potreby kampaní.

Dáta zohrávajú v digitálnom audiu kľúčovú úlohu. Bauer Media Slovakia získava údaje z profilov aplikácií, zariadení, polohy či poslucháčskych návykov. Tieto dáta slúžia na detailné cielenie kampaní, retargeting aj cross-device retargeting. Platforma umožňuje klientom live reporting kampaní, čím získavajú okamžitý prehľad o výkonnosti svojej reklamy. Spoločnosť aktuálne pracuje na vývoji Data Management Platform (DMP), ktorá ešte viac zefektívni prácu s dátami a personalizáciu obsahu.

Digitálne audio už dnes presahuje hranice samotného zvuku a prepája sa s audiovizuálnym obsahom. Podcasty sú čoraz častejšie audiovizuálne a veľká časť sa konzumuje cez YouTube. „Otvorili sme dve nové multimediálne štúdiá a intenzívne sa venujeme produkcii videopodcastov,“ uviedla Čamborová. Prepojenie audia s digitálnymi platformami, sociálnymi sieťami a videoobsahom je podľa nej budúcnosťou.

Úspešné kampane a budúcnosť digitálneho audia

Ako úspešný príklad kampane Lenka Čamborová uviedla kampaň McDonald's v Írsku, ktorá využila dynamickú audio reklamu a umelú inteligenciu, čím vygenerovala 245 700 variácií personalizovaných správ podľa počasia, regiónu a denného času. Na Slovensku sú sektory ako potravinárstvo či automotive ideálnymi kandidátmi na využitie digitálneho audia. „Budúcnosť patrí digitálnemu audiu,“ uzavrela Lenka Čamborová. Digitálne audio ponúka značkám nevídané možnosti cielenia, merania a personalizácie obsahu, ktoré budú podľa nej v najbližších rokoch stále viac rásť a poskytnú marketérom efektívny spôsob, ako presne osloviť svojich zákazníkov.

Lenka Čamborová, Commercial & Strategy Director v Bauer Media Slovakia, vystúpila nedávno na online konferencii Connected RULEZZ 2025 s prezentáciou o digitálnom audiu ako marketingovom nástroji budúcnosti na slovenskom trhu. Celú prezentáciu si môžete pozrieť TU

Ak vás zaujala aj celá téma Connected Media či Connected World, máte ešte stále možnosť získať záznam celej online konferencie TU.

A nezabudnite! Výročná najvčšia marketingová konferencia u nás Marketing RULEZZ - Double IMPACT bude už 20. novembra v bratislavskej Starej tržnici! Využite ponuku najvýhodnejších cien Super Early Birds lístkov na Voľné sedenie s registráciou do 31.7.2025 so zľavou 80 € zo základnej ceny! V ponuke ešte posledný VIP stôl!