Les Binet: Prečo sa Meta & Google odkláňa od merania marketingovej efektivity?

Veľký problém v meraní prírastkov predaja v digitále sa stupňuje a v súčasnosti používané modely sú divoko nepresné. Výsledkom je, že atribučné modely preceňujú relatívnu efektivitu kanálov priamej odozvy a podceňujú vplyv médií budujúcich značku (viac nižšie v poste). Ďalší problém digitálnej atribúcie získavajúcej návratnosť prostriedkov je v tom, že hodnotí len krátkodobé účinky reklamy. Les avizuje, že túto tému o ktorej Meta aj Google hovoria dlhšie, otvorí v utorok na festivale v Cannes.

Atribučné modely sú súbory pravidiel, na základe ktorých sa prisudzujú konverzie a ich hodnota k jednotlivým touchpointom (jednotlivé interakcie so zdrojmi reklamy a informácií, ako, napríklad, platené kliky, neplatené kliky, ...).

Aj my na Slovensku budeme mať skvelú možnosť priamo sa opýtať Lesa Bineta, ako to s digitálnou ekonometrickou krajinou krivých zrkadiel, ktoré nám dávajú spätnú väzbu o návratnosti investícií do marketingovej komunikácie, vlastne je:

Les vystúpi ako keynote 22. novembra 2023 naživo v Starej tržnici v Bratislave na konferencii Marketing RULEZZ 2023. SAVE THE DATE!

Foto: Rulezz.sk.