Marcel Vašš z ETARGET-u: Modernizácia bannerovej reklamy je výzva pre celý trh
Bannerová reklama tvorí stále významnú časť online marketingových rozpočtov, no podľa Marcela Vašša, predsedu správnej rady IAB Slovakia a zástupcu spoločnosti Etarget, jej potenciál často zostáva nevyužitý. Vo svojej prednáške na Connected RULEZZ 2025 sa zameral na to, prečo je čas zmodernizovať prístup k bannerom a ako ich prispôsobiť dnešnému digitálnemu prostrediu.
Od statických formátov k interaktívnym zážitkom
Marcel Vašš pripomenul, ako sa zmenilo správanie používateľov na internete za posledné desaťročia. Z čias pomalého internetu a textových webov sme sa dostali k dominancii mobilu, vizuálne orientovanému obsahu a nepretržitému „flow“ sociálnych sietí. Napriek tomu väčšina bannerov stále funguje v statickej, málo interaktívnej podobe.
Moderný banner by mal byť od základu navrhnutý pre mobilné prostredie, obsahovať animácie, video a prvky, ktoré používateľov zapoja. „Užívatelia očakávajú interakciu a zábavu. Ak im ponúkneme minihru alebo možnosť aktívne pracovať s obsahom, predĺžime čas, ktorý strávia s našou značkou,“ uviedol Vašš. Interaktívne prvky nielen zvyšujú záujem, ale aj merateľnú metriku „attention“, ktorá sa stáva kľúčovým ukazovateľom efektivity.
Využitie technológií a dát
Technologický pokrok dnes umožňuje, aby bannerová reklama ponúkala viac než len tlačidlo „kúp teraz“. Môže obsahovať detailnejšie informácie priamo v rámci formátu, bez nutnosti prekliku na landing page. Podľa dát Etargetu je počet používateľov ochotných takto interagovať 10- až 20-násobne vyšší než počet tých, ktorí kliknú na banner. Vass zdôraznil, že cieľom nie je užívateľa rušiť – videá v banneroch sa prehrávajú bez zvuku a zvuk si môže zapnúť len ten, kto má záujem. „Našou filozofiou je pritiahnuť pozornosť, zaujať a následne ju udržať prostredníctvom obsahu, ktorý má pre používateľa hodnotu,“ dodal Marcel Vašš.
Spolupráca s agentúrami a klientmi
Etarget spolupracuje s mediálnymi agentúrami aj priamymi klientmi a prináša odporúčania na úpravu kreatívy tak, aby bannery boli efektívnejšie. Spočiatku sa stretli s prekvapením – kreatívne odporúčania nie sú bežnou súčasťou práce mediálnych agentúr. „Keď však videli výsledky, záujem rástol. Dnes realizujeme čoraz viac kampaní s interaktívnymi formátmi, a to nielen na Slovensku, ale aj v západnej Európe,“ uviedol Vašš.
Výzva pre trh
Podľa Marcela Vašša by sme nemali nechať priestor bannerovej reklamy výhradne pre performance kampane s jediným cieľom – klik. Moderné bannery by mali využívať všetky technické možnosti, poskytovať hodnotný obsah aj tým, ktorí na ne nekliknú, a pracovať s metrikou attention na budovanie značky. „Poďme spoločne zmodernizovať svet bannerovej reklamy,“ uzavrel svoju prednášku.
Ak vás zaujala aj celá téma Connected Media či Connected World, máte ešte stále možnosť získať záznam celej online konferencie TU.
A nezabudnite! Výročná najvčšia marketingová konferencia u nás Marketing RULEZZ - Double IMPACT bude už 20. novembra v bratislavskej Starej tržnici! Využite ponuku najvýhodnejších cien Early Birds lístkov na Voľné sedenie s registráciou do 30.9.2025.