Mark Ritson: Ak má značka problém, nerebrandujte, ale revitalizujte!
Keď značky zápasia s problémom, prvý nápad marketérov je repozicioning alebo rebrandig. V poslednom období je rebranding v móde, preto je ešte ťažšie tomu odolať. Ale je to správne riešenie? Keďže sa rebranding týka aj agentúr, jedným z oponentov môže byť Mark Ritson: „Bože chráň úplne rebrandovať!“
V zaujímavom článku, v ktorom analyzuje prípad národnej lotérie v UK, je vidieť, že ani komunikácia tradičných pilierov brandu − súhra osobných a celospoločenských benefitov nestačí, dokonca ani krátkodobá aktivácia nákupov. Až revitalizácia, teda systematické budovanie značky a zvýšenie výdavkov do reklamy vedie k rastu pozitivity značky. Poučný príklad, že nie zmeny v núdzi, ale dlhodobo opakovaný jednoduchý koncept z vás urobí na konci víťazov.
Foto: www.marketingweek.com | @Mark Ritson@markritson: When brands struggle, marketers’ first thought is a rebrand or repositioning, but by going back to its roots you can boost sales and retain brand equity cost-effectively.https://t.co/Cjk39jF1e9
— Marketing Week (@MarketingWeekEd) July 15, 2021