Mark Ritson: Ak má značka problém, nerebrandujte, ale revitalizujte!

Keď značky zápasia s problémom, prvý nápad marketérov je repozicioning alebo rebrandig. V poslednom období je rebranding v móde, preto je ešte ťažšie tomu odolať. Ale je to správne riešenie? Keďže sa rebranding týka aj agentúr, jedným z oponentov môže byť Mark Ritson: „Bože chráň úplne rebrandovať!“

V zaujímavom článku, v ktorom analyzuje prípad národnej lotérie v UK, je vidieť, že ani komunikácia tradičných pilierov brandu − súhra osobných a celospoločenských benefitov nestačí, dokonca ani krátkodobá aktivácia nákupov. Až revitalizácia, teda systematické budovanie značky a zvýšenie výdavkov do reklamy vedie k rastu pozitivity značky. Poučný príklad, že nie zmeny v núdzi, ale dlhodobo opakovaný jednoduchý koncept z vás urobí na konci víťazov.

Foto: www.marketingweek.com | @Mark Ritson