Mark Ritson: Produkt nesmie byť zabudnutým P marketingu [Heinz a Shania Twain]
Mark Ritson sa koncom minulého roku pustil do marketingového rozjímania po konzumácii bolonskej omáčky na cestoviny od značky Heinz. A hneď zvažoval, či ide o rozšírenie produktovej rady alebo značky. Dilemu, či paradajkový základ hovorí o rozšírení rady, alebo omáčka na cestoviny viac naznačuje rozšírenie značky, prerástla do inej dilemy – čo je lepšie, dobrý produkt, ktorý je lepší ako ostatné na trhu, alebo priemerný produkt s dobrou reklamou? A ako tak Mark rozjíma, spomienka na album Shanii Twain s kopou hitov ho jednoznačne nastavil na stranu kvalitného produktu, na ktorý marketéri dnes stále viac zabúdajú. Ak radi hľadáte pointy v reálnych marketingových príbehoch, potom príbeh 150 ročnej značky Heinz, ktorá sa ospravedlnila za to, že s omáčkou neprišla skôr a speváčky Shanii Twain s jej hitovým albumom vás podľa Marka Ritsona uistia v sile prvého, a nie štvrtého, zo štyroch P.
K dispozícii je aj bríf a kampaň s videami oslavujúcimi 150 rokov značky Heinz na trhu s videami agentúry Wunderman Thompson.)
Foto: Heinz | @Wunderman Thompson.Positioning a new product on the fact that “we should have done this ages ago”? That don't impress Mark Ritson much.
— Marketing Week (@MarketingWeekEd) March 1, 2023
So should marketers follow Shania Twain's lead as our columnist suggests?https://t.co/xpqWna0UDa