Mark Ritson v praxi: Čo znamená „bothizmus“ pre marketéra?

Marketingová filozofia „bothizmu“ Marka Ritsona vyvolala veľa diskusií na celom svete. Kľúčové princípy doslova vyzývajú marketérov, aby nestavali proti sebe kanály (napr.: TV a digitálne video), lebo oba sa dajú použiť pri plnení marketingového plánu, ktorý obsahuje krátkodobé aj dlhodobé ciele. Cieľové publikum nekonzumuje iba jeden či druhý kanál, ale postupne, aj súčasne, preto by značky mali pri nákupe médií pozerať len na silné stránky kanálov. Zbavte sa predsudkov a falošných dichotómií (napr.: krátkodobé alebo dlhodobé ciele, budovanie značky alebo výkonnostný marketing), lebo v marketingu nič také neexistuje. Vždy je „aj jedno − aj druhé“. Predsudkov a dichotómií v marketingu vás zbaví rozhovor portálu MW so zakladateľom Mini MBA marketingu Markom Ritsonom a CEO spoločnosti Omnicom Media Group GB Danom Claysom.

Foto: pixabay.com; Jochen Schaft.