MARKETER!S LIVE: Čo, ako a prečo robiť so značkou v čase krízy? A ako ďalej?
NEVYPÍNAJTE SA A KOMUNIKUJTE! Predovšetkým nekonajte bezhlavo a nepremyslene, neškrtajte a neredukujte aktivity bez zhodnotenia vašej vízie a dôkladnej konzultácie s vašou agentúrou. Kríza v roku 2008 nám ukázala, že sme v mnohom pochybili. Opakovať tie isté chyby je obyčajná hlúposť. A úplne najhoršie je vypnúť celú komunikáciu značky. Nemusíte počas krízy silou mocou predávať viac a nemusíte ani dávať viacej zliav. Dôležité je byť stále na očiach spotrebiteľom s tým, čo je pre vašu značku to podstatné.
TRANSFORMUJTE SA, ALE NEŠPEKULUJTE! Dôsledne využívajte kompletný marketingový mix 4P. Prinášajte firme zisk, zamestnancom prácu a spotrebiteľom hodnotu a držte identitu a pozicioning značky. Upravte Tone of Voice vašej značky, pomáhajte, no nezachraňujte svet!
VYUŽIVAJTE DIGITÁL A KREATIVITU! Nepodceňujte dnešné obrovské možnosti pri výbere marketingových a komunikačných nástrojov. Odporúčame zamerať sa na digitál a kreativitu. Doba im fakt praje. Práve digitálny marketing vám môže v tomto smere veľmi dobre poslúžiť – veď v hre je obrovské množstvo digitálnych kanálov, ktoré sú v čase krízy lacnejšie ako mimo nej. Stačí ich len dobre vybrať a správne namixovať. A nezabudnite ani na kreativitu posolstiev vašej značky. Byť s dobrou témou na „tepe dňa“ býva niekedy na nezaplatenie. A pritom to nemusí byť vôbec drahé.
Áno, to sú 3 hlavné odporúčania na túto už unavujúcu a otrepanú tému – kríza a čo robiť s marketingovou komunikáciou značky v zlých časoch. Nie, nie sú to žiadne nové informácie, ale zato je to najucelenejší výber odporúčaní za posledné 2 mesiace, ktoré sa objavili na desiatkach webov, blogov či webinárov doma i v zahraničí. Túto tému sme spracovali na portáli MARKETERIS.sk a bližšie o nej online diskutovali Palo Hapák a Miro Švec, kurátori Marketeris.sk a Martin Mazag, Managing Director PR agentúry PRime Time. Pozrite si záznam diskusie TU.