Marketing Week: Marketingoví experti varujú pred nebezpečenstvami AI

Celkovo 17 odborníkov vrátane Lesa Bineta a Grace Kiteovej uverejnilo otvorený list, v ktorom varujú pred potenciálnymi nástrahami automatizovaných modelov Market Mix Modelling (MMM), ktoré využívajú AI. Market Mix Modelling (MMM) je analytická metóda, ktorá sa používa na meranie a hodnotenie vplyvu rôznych marketingových aktivít a faktorov na výkonnosť firmy či značky – do úvahy berie kombinácie rôznych marketingových nástrojov a faktorov, ako sú reklama, cena, distribúcia a podpora predaja a iné. A práve v tejto oblasti sa začala AI vehementne využívať v poslednej dobe, no a na riziká s tým spojené práve upozorňuje zmienený otvorený list. Viac v krátkej správičke na portáli Marketing Week. V každom prípade ďalšia zaujímava sonda do spôsobov využívania AI v marketingu v praxi.

Vizuál: pixabay.com