Martin Heržo na Marketing RULEZZ 2024: Má Slovensko svoj “SuperBowl”?

Hokej je najsledovanejší šport na Slovensku. O tom, ako z neho spraviť najpopulárnejšiu komoditu pre klientov, sme sa rozpávali s Martino Heržom, členom predstavenstva a obchodného riaditeľa JOJ Group.

Okolo témy hokeja ako najsledovanejšieho športového odvetvia na Slovensku ste postavili TV stanicu a pripravili atraktívny športový content. Ako takýto monotematický športový projekt determinuje priestor pre komunikáciu rôznych značiek? Do akej miery je toto priestor napríklad aj na oslovenie ženského publika či rodín?

Hokej je na Slovensku absolútnym fenoménom. Je to pravdepodobne dané tým, že v ňom ako krajina zažívame najviac športových úspechov. Samozrejme mimo Petry Vlhovej či Petra Sagana. Ale Slováci sú hlavne fanúšikovia úspechu, to je holý fakt. A tam kde je úspech, tam idú diváci a tým pádom aj značky. Úspešný hokej, a dnes to už nie je len o MS seniorov, priťahuje pozornosť nielen mužov. Veď tie rekordné čísla sledovanosti atakujúce 2 milióny by na Slovensku nedokázali vytvoriť iba muži. Takže sme sa rozhodli, že z toho urobíme trochu „Disneyland“ a prilákame k obrazovkám celé rodiny. A podarilo sa. Podiel rodovej sledovanosti 60/40 síce je stále v prospech mužov, ale pri tak veľkých absolútnych číslach to už je extra zaujímavé, hlavne pre klientov. Dokonca historicky zaujímavé. Pokorili sme v lineárnej sledovanosti päťročný rekord, takže telka naozaj nie je mŕtva, ako by si mnohí priali. No a pri tomto úspechu už viete postaviť aj rovno stanicu, zabojovať o všetky hokejové práva na všetkých podujatiach, kde sa Slováci ocitajú. No a neostávame len pri hokeji, je to kolekcia futbalu, zimných športov, palubovkových športov , ale aj u nás menej rozšírených športov, ako vodné pólo, americký futbal či šípky. No a máme toho športu toľko, že sme spustili aj JOJ Šport 2, aby sme vedeli paralelne vysielať live zápasy pre rôzneho diváka. A prečo šport? Lebo je tam najsilnejšia emócia, záruka potenciálne silnej masy rôznych cieľových skupín. A vedia to aj značky, všetci naši klienti inzerujú okrem hlavnej programovej služby aj na športovom kanály. Dopĺňa to zásah a zvyšuje všetky sledované mediálne parametre. A hlavne je to „brand safety“ prostredie.

Príďťe si vypočuť key spíkra Martina Herža naživo 20. novembra 2024 na najväčšiu marketingovú konferenciu na Slovensku - MARKETING RULEZZ 2024 do bratislavskej Starej tržnice.